لبه تکنولوژی

May 29, 2018
23:09 سه شنبه، 8ام خردادماه 1397
کد خبر: 91123

ناسا تور مجازی به فضا راه‌اندازی کرد

ناسا یک وبسایت جدید به نام "Exoplanet Travel Bureau " راه‌اندازی کرده است که شما را به دنیای سیارات می‌برد.
 
 
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ناسا یک وبسایت جدید راه اندازی کرده است که شما را به دنیا ماوراء منظومه شمسی می‌برد.
 
این وبسایت که "Exoplanet Travel Bureau" نام دارد افراد را قادر می‌سازد تا یک سفر مجازی به سیارات دور دست داشته باشند و شرایط مختلف جوی مانند حضور و فقدان اتمسفر را مشاهده کنند.
 
این وبسایت افراد را قادر می‌سازد تا یک دید 360 درجه‌ای نسبت به محیط اطراف داشته باشند. در حالی که فضاپیماها هنوز به اندازه کافی به سطح سیارات فرا خورشیدی نزدیک نشده‌اند، داده‌های مأموریت‌های کپلر و هابل دانشمندان را قادر ساخته است تا درک کنند که چه شرایطی در این دنیای بیگانه وجود دارد. با استفاده از این اطلاعات، هنرمندان ناسا تصاویر خیره کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند.
 
وبسایت Exoplanet Travel Bureau امکان مشاهده سیارات فراخورشیدی "کپلر 16 بی"(Kepler16b)، "تراپیست-1دی"(Trappist-1d) و "کپلر-186 اف"(Kepler-186f) را نیز فراهم ساخته است.
 
"مارتین استیل"، دانشمند برنامه‌نویس ناسا گفت: از آنجا که "کپلر 186 اف" و اکثر سیارات کشف شده توسط کپلر بسیار دور هستند، در حال حاضر شناسایی اتمسفرهایشان یا خواص جوی، غیر ممکن است.
 
در نتیجه، دانش ما در مورد دوردست‌ها محدود است، اما این تصورات سطحی به ما امکان می‌دهد برخی از احتمالات را تصور کنیم.
 
برای مثال، کپلر 186 اف، به این دلیل شناخته شده است که به دور یک ستاره که خنک تر و قرمز تر از خورشید است، می‌چرخد اما، ما نمی‌دانیم که آیا این ستاره اتمسفر دارد یا خیر.
 
این ابزار به شما امکان می‌دهد تا آب‌های احتمالی که می‌تواند در صورت وجود اتمسفر کنار یک سیاره باشند را مشاهده کنید و همچنین چشم انداز بی‌نظیری که ممکن است در صورت عدم وجود اتمسفر، وجود داشته باشد را نیز ببینید.
 
 
ناسا همچنین پوسترهای خیره کننده سفر به دنیای دور دست را به اشتراک گذاشته است و نام‌های مخلتفی نیز برای هر پوستر برگزیده است از جله: "بهترین سفر" و  "سفر به سیاره‌ای که هیچگاه خاموش نمی‌شود".
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.