رگولاتوری

June 2, 2018
17:31 شنبه، 12ام خردادماه 1397
کد خبر: 91211

معاون رگولاتوری خبر داد؛ پایش آنلاین شبکه‌های موبایل

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: وضعیت کیفیت شبکه‌های تلفن همراه در کشور به صورت لحظه‌ای و آنلاین رصد می‌شود و در شرایط فعلی نرخ غیرقابل قبولی از این شبکه‌ها مشاهده نکردیم.
 
وی در پاسخ به وجود شکایات از سوی برخی مشترکان تلفن همراه مبنی بر قطع و وصلی‌های مکرر در حین مکالمه با موبایل اظهار داشت: موضوع قطعی بین مکالمات نباید از یک رِنج استاندارد بیشتر باشد و در صورتی که این رخداد افزایش پیدا کند، آن را با آنچه که در پروانه تعهد اپراتورها مشخص شده است، تطبیق خواهیم داد و مطابق آن اپراتور را جریمه می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه اپراتورهای موبایل در کشور به صورت آنلاین و لحظه‌ای رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مشکلی در رصد و مانیتورینگ این شبکه‌ها مشاهده نشده است و شاهد نرخ غیرقابل قطعی بین مکالمات نبوده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه در صورتی که میزان تعهدات اپراتورها در زمینه ارائه کیفیت مکالمات با آنچه که در پروانه فعالیت آنها مشخص شده است، تطبیق نداشته و فاصله داشته باشد، به آنها تذکر می‌دهیم و مطابق با موارد قانونی موارد با آنها برخورد می‌کنیم، اضافه کرد: باید آنچه که از سوی ما رصد می‌شود و آنچه که کاربر احساس می‌کند، یکسان باشد و تفاوتی میان این دو موضوع وجود نداشته باشد.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات با تأکید بر اینکه حتی موارد شکایات را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد، گفت: اصالت مانیتورینگ کیفیت شبکه‌های موبایل به آن چیزی است که مردم احساس می‌کنند و این حس واقعی مردم باید با نتایج بررسی ما در سامانه‌های کیفیت آنلاین یکسان باشد.
 
وی تأکید کرد: در این زمینه اگر مشترکی از کیفیت مکالمات خود ناراضی بود و مشکلی داشت، مورد را اعلام کند تا به صورت آنلاین رصد شود.
 
وی تصریح کرد: حق با مشترک است و نباید قطع و وصلی شبکه موبایل در حین مکالمه از یک نرخی بیشتر باشد؛ البته ما تاکنون کیفیت شبکه را به صورت آماری اطلاع‌رسانی کرده، اما در صورتی که مواردی وجود داشته باشد، آن را نیز بررسی خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.