سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 8, 2018
17:31 جمعه، 18ام خردادماه 1397
کد خبر: 91267

لپ‌تاپی بدون صفحه‌کلید

دانشمندان شرکت ایسوس نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌ها را طراحی کرده‌اند که به‌جای داشتن صفحه‌کلید، دو نمایشگر دارد و می‌توان از یکی از آن‌ها به‌عنوان رابط تعاملی دستگاه استفاده کرد.
از زمانی که لپ‌تاپ‌ها در دهه 80 میلادی ظهور کردند، این دستگاه‌ها تقریبا بدون تغییر باقی مانده‌اند. ظاهر دستگاه‌ها بهتر شده است و وزن لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر شده و این دستگاه‌ها به‌مراتب نازک‌تر شده‌اند ولی هنوز یک نکته بسیار مهم در ساختار کاری این دستگاه‌ها وجود دارد که نمی‌توان شاهد تغییری در آن بود.
 
این موضوع، صفحه‌کلیدهای فیزیکی است که می‌توان انتظار داشت که در تمامی لپ‌تاپ‌ها در زیر نمایشگر قابل‌دسترسی باشند. بااین‌وجود شرکت ایسوس به دنبال تغییر این رویکرد است. این شرکت نخستین مدل لپ‌تاپ‌های نسل جدید خود را رونمایی کرده است که می‌تواند معادلات ذهنی ما درباره این دستگاه‌های همراه را تغییر بدهد.
 
در حقیقت این لپ‌تاپ، یک دستگاه با دو نمایشگر است که یکی از آن‌ها به‌عنوان ابزار تعاملی مورداستفاده قرار می‌گیرد و دیگری برای نمایش محتوا به کار بسته می‌شود. البته این امر ممکن است خسته‌کننده و اعصاب خرد کن به نظر برسد زیرا برای هر کاری باید گزینه مربوطه را به روی نمایشگر بیاورید ولی این نوع رویکرد در این دستگاه به کار گرفته نشده است.
 
 
این دستگاه به یک سیستم هوش مصنوعی مجهز است که با نام precog شناخته می‌شود. این سیستم می‌تواند بر اساس موقعیت قرارگیری دست شما و ژست حرکتی مقابل نمایشگر دوم، گزینه مربوط به فعالیت را برای دستگاه اعمال می‌کند. برای مثال اگر دستان خود را به شکل تایپ کردن در مقابل نمایشگر بگیرید، دستگاه آن را به شکل صفحه‌کلید درمی‌آورد و اگر قلمی را بر روی نمایشگر قرار بدهید، دستگاه صفحه سفید مدنظر برای دریافت ورودی از قلم را فعال خواهد کرد.
 
همچنین این سیستم هوش مصنوعی، تقویم کاری شما را اسکن می‌کند تا مصرف باتری را برای زمان‌های اوج کاری بهینه‌سازی کند. این دستگاه پیشرفته قرار است تا در پایان سال 2019 به کاربران عرضه شود و از مشخصات آن می‌توان به دو نمایشگر 4K اشاره کرد و سایر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه هنوز ناشناخته هستند.
 
منبع: Cnet
 
ترجمه: احمد محمدحسینی – سیناپرس
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.