بازی

فناوری اطلاعات

June 10, 2018
11:35 یکشنبه، 20ام خردادماه 1397
کد خبر: 91350

E۳ جذاب‌ترین نمایشگاه جهانی برای گیمرها

این هفته لس‌آنجلس میزبان توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌های ویدئویی و البته گیمرها است. Electronic Entertainment Expo که به اختصار E۳ خوانده می‌شود در واقع نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک است که امسال بیست و چهارمین رویداد خود را تجربه می‌کند. امسال قرار است ۲۲ تا ۲۴ خرداد پلت‌فرم‌سازان از اقصی نقاط دنیا گرد هم بیایند تا از آخرین محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود در حوزه بازی و سرگرمی الکترونیک رونمایی کنند.
 
تاریخچه
پیش از به وجود آمدن نمایشگاهی اختصاصی برای سرگرمی‌های الکترونیک، بازی‌ها و کنسول‌های ویدئویی در نمایشگاه CES رونمایی می‌شدند. برای نمونه کنسول آتاری برای نخستین بار در سال ۱۹۷۵ در CES رونمایی شد و در آن زمان خبری از E۳ نبود. پس از آن نیز نینتندو در این نمایشگاه رونمایی شد و به مرور بازی‌های ویدئویی به وزنه سنگینی در نمایشگاه CES تبدیل شدند. هرچند مدیران CES از این موضوع دل خوشی نداشتند و از اوایل دهه ۹۰ شرایط را برای بازی‌سازان و ناشران سخت کردند. تا جایی که بیشتر ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی از حضور در نمایشگاه ۱۹۹۳ سر باز زدند و به تکاپو برای راه‌اندازی نمایشگاه اختصاصی برای صنعت بازی افتادند. این تلاش‌ها به جایی رسید که در سال ۱۹۹۵ در شهر لس‌آنجلس نخستین نمایشگاه اختصاصی دنیای بازی‌های ویدئویی برگزار شد.
 
در آن سال سگا از کنسول Saturn رونمایی کرد و سونی با معرفی Playstation و نینتندو با Nintendo ۶۴ رونق چشمگیری به این نمایشگاه نوپا دادند. البته این نمایشگاه تا سال ۲۰۱۷ برای عموم آزاد نبود فقط فعالان حوزه بازی اجازه حضور داشتند. از سال ۲۰۱۷ نمایشگاه E۳ برای عموم آزاد شد و حالا دومین سال است که همه دوستداران بازی‌های رایانه‌ای و صد البته کسانی که شرایط حضور در لس‌آنجلس و سفر به آن شهر را دارند می‌توانند از نزدیک با تازه‌های دنیای بازی آشنا شوند.  سال گذشته مایکروسافت در نمایشگاه E۳ از ایکس‌باکس‌وان رونمایی کرد و نینتندو هم با رونمایی از Super Mario Oddyssey توجه بسیاری را به خود جلب کرد. البته سونی هم در این میان بیکار ننشست و با معرفی بازی‌های  The Last of Us: Part II، اسپایدرمن و  Death Stranding بر محبوبیت خود افزود.  حالا باید ببینیم امسال کمپانی‌های مطرح این حوزه چه دستاوردهایی برای علاقه‌مندان دنیا آماده کرده‌اند. این نمایشگاه از امروز آغاز شده و تا دو روز ادامه دارد.
 
مایکروسافت
آنچه از حدس و گمان‌ها برمی‌آید، کمپانی مایکروسافت قرار است در E۳ بازی‌ها و سرویس‌های جدید و حتی سخت‌افزارهای جدیدی معرفی کند. دست‌کم طرفداران مایکروسافت از این کمپانی چنین انتظاری دارند. یکی از بازی‌هایی که بی‌شک همه منتظر آنند Forza Horizon ۴ است. نسخه پیشین این بازی محبوبیت ویژه‌ای به دست آورد و بعید نیست که نسخه جدید آن با قابلیت‌های ویژه را در نمایشگاه امسال ببینیم. یکی دیگر از بازی‌هایی که احتمال دارد امسال از سوی مایکروسافت معرفی شود Crackdown ۳ است، هرچند شایعه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این نسخه تا سال ۲۰۱۹ معرفی نخواهد شد. باید ببینیم مایکروسافت طرفداران این بازی را شگفت‌زده می‌کند یا آنها باید همچنان منتظر Crackdown ۳ بمانند. نسخه جدید Gears of War یکی دیگر از بازی‌هایی است که با توجه به گذشت دو سال از عرضه نسخه پیش از خود احتمال زیادی می‌دهیم در نمایشگاه امسال رونمایی ‌شود.
 
Halo یکی دیگر از بازی‌های پرطرفدار است که مایکروسافت می‌تواند با عرضه نسخه جدید این بازی بر محبوبیتش بیفزاید. یکی از بخش‌هایی که انتظار داریم در کنفرانس مایکروسافت ببینیم Xbox Avatars است. Xbox Avatars قرار است آواتارهای محبوب نسل هفتم را به شکلی بسیار طبیعی‌تر به پلتفرم‌های مایکروسافت بازگرداند. البته نه فقط Xbox، بلکه آواتارها قرار است در پلت‌فرم‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت، پلت‌فرم‌های واقعیت مجازی، هولولنز و حتی ویندوز حضور داشته باشند. پشتیبانی از ماوس و کیبورد و اجرای بازی‌هایی نظیر آثار بلیزارد یا ولو روی کنسول یکی دیگر از اتفاقاتی است که احتمال دارد در این رویداد ببینیم.  البته مراسم مایکروسافت فقط به نرم‌افزار ختم نخواهد شد و این کمپانی بی‌شک به معرفی سخت‌افزار هم خواهد پرداخت. هرچند بعید است در این مراسم شاهد رونمایی از کنسول جدید باشیم ولی نسخه جدید و پیشرفته‌تر کنترلر Xbox Elite می‌تواند رضایت بسیاری را به همراه داشته باشد. درنهایت یکی از خبرهای خوشایند برای مایکروسافتی‌ها می‌تواند خبر کاهش قیمت ۵۰ یا صد دلاری Xbox One X باشد.
 
سونی
انتظار داریم کمپانی سونی با توجه به روند رو به رشدی که از سال ۲۰۱۶ در پیش گرفته است با دست پر به E۳ امسال بیاید.  سونی امسال بازی‌های Death Stranding،Ghost of Tsushima،Spider-Man و The Last of Us: Part ۲، را نام برده است و قرار است خبرهای خوبی در رابطه با این بازی‌ها به طرفداران خود بدهد. Spider-Man جدیدترین ساخته اینسومنیاک گیمز است که طرفداران آن از سال گذشته منتظرش هستند. این بازی انتظار می‌رفت در سال ۲۰۱۷ عرضه شود، اما عرضه این بازی نیز مانند God of War و Detroit: Become Human به سال ۲۰۱۸ منتقل شد و از همین رو یکی از چند بازی بزرگ سونی برای امسال محسوب می‌شود. Death Stranding نیز در دو سال اخیر حواشی و شایعات بسیاری را به همراه داشته و حالا قرار است همه انتظارها به پایان برسد. از زمان رونمایی از Death Stranding تاکنون سه نمایش بزرگ از این بازی دیده‌ایم؛ هر یک از این نمایش‌ها با توجه به محتوایی که ارائه می‌دادند، دید تازه‌ای را از بازی Death Stranding روشن می‌کردند و حالا زمان زیادی نمانده تا ببینیم این بازی چه شگفتی‌هایی را با خود به همراه می‌آورد.
 
Ghost of Tsushima طبق گفته سونی از سه سال گذشته در حال توسعه است و در سال ۲۰۱۷ سونی بدون اعلام نام، از ساخت این بازی خبر داده بود. با توجه به تریلر، بازی Ghost of Tsushima در سال ۱۲۷۴ و در منطقه Tsushima جریان دارد و با یک بازی جهان باز با تم سامورایی روبه‌رو هستیم. سونی اطلاعاتی را از این بازی منتشر نکرده است و مشخص نیست که بازی بر مبارزات رو‌دررو تمرکز دارد یا بر پایه عناصر مخفی‌کاری است. این کمپانی همچنین اعلام کرده که در E۳ از کنسول پلی‌استیشن ۵ رونمایی خواهد کرد. البته رونمایی از این کنسول به معنای عرضه در بازارها نیست و این کنسول تا عرضه دو سه سال زمان نیاز دارد. با این حال می‌توان انتظار داشت سونی در این نمایشگاه از نسخه جدید هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر و بازی‌های جدید واقعیت مجازی رونمایی کند.
 
نینتندو
مراسم ویژه نینتندو قرار است در روز ۱۲ ژوئن ساعت ۹ صبح به وقت محلی (۲۲ خرداد ساعت ۸:۳۰ شب به وقت ایران)، برگزار شود. نینتندو هنوز جزئیاتی درباره بازی‌هایی که قصد دارد رونمایی کند منتشر نکرده، ولی به احتمال زیاد، «Super Smash Bros» بخش ویژه‌ای از مراسم را به خود اختصاص خواهد داد.  پس از کنفرانس، نینتندو به مدت سه روز، برنامه‌های متنوعی شامل پخش گیم‌پلی عناوین نمایش داده شده و مصاحبه با سازندگان را در پیش دارد. این برنامه با پخش Super Smash Bros برای Switch آغاز خواهد شد. نینتندو اعلام کرده که در نمایشگاه امسال، تمرکز این کمپانی بیشتر بر عناوینی خواهد بود که در سال ۲۰۱۸ منتشر می‌شوند، هر چند بعید نیست چند بازی که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد نیز معرفی شوند. همچنین روز گذشته در تازه‌ترین اخبار کمپانی Hi-Rez، سازنده‌ بازی اول شخص و رایگان Paladins، اعلام کرد که قرار است این بازی برای نینتندو سوئیچ منتشر شود. این بازی همچنین قرار است با سرعت ۶۰فریم بر ثانیه اجرا شود و همچنین تایید شده است که از قابلیت CrossPlay با کنسول ایکس‌باکس وان بهره می‌برد.
 
اکتیویژن
بنا بر اعلام رسمی کمپانی اکتیویژن در نمایشگاه E۳ شاهد نمایش ویژگی‌های بخش چندنفره بازی Call of Duty: Black Ops ۴ خواهیم بود و بسته گسترش‌دهنده Forsaken بازی Destiny ۲ همراه با حالت هیبریدی Gambit در این نمایشگاه قابل بازی هستند. از میان بازی‌های پلتفرمر نیز نسخه آزمایشی بازی Spyro Reignited Trilogy در نمایشگاه E۳ ۲۰۱۸ حضور دارد و این در حالی است که کمپانی اکتیویژن وعده انتشار خبرهای تازه‌ای از بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy را در این نمایشگاه داده است. تاریخ عرضه Call of Duty Black Ops ۴ ۲۰ مهر امسال اعلام شده است. برخلاف گذشته دیگر شاهد بخش تک‌نفره در جدیدترین Call of Duty نیستیم و در نتیجه اگر قرار باشد نمایشی از این بازی پخش شود، حتما روی بخش چندنفره و به ویژه حالت Battle Royale تمرکز دارد.
 
یوبی‌سافت
نخستین بازی‌هایی که با شنیدن اسم یوبی‌سافت به ذهنمان می‌رسد سم‌فیشر و اسپلینترسل است. تاکنون نشانه‌هایی از بازگشت اسپلینتر سل در آمازون کانادا و والمارت لو رفته است. بازی‌هایی که یوبی‌سافت تایید کرده که در E۳ امسال به نمایش درخواهند آمد از این قرار است: The Division ۲، Beyond Good & Evil، Starlink: Battle for Atlas، Skull and Bones. یکی دیگر از نمایش‌های تایید شده‌ یوبی‌سافت Assassin’s Creed: Odyssey خواهد بود که دنیای بازی به احتمال زیاد در تاریخ یونان می‌گذرد. Skull and Bones نیز در فضایی با دزدان دریایی سر می‌کند.
 
الکترونیک آرتز
در میان بازی‌سازان همواره نام کمپانی الکترونیک آرتز می‌درخشیده است. آنچه در مربوط به این کمپانی مشخص است بتلفیلد جدید، یعنی Battlefield V خواهد بود. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون از این نسخه به دستمان رسیده حدس می‌زنیم نسخه V حال و هوای بازی مربوط به جنگ جهانی دوم خواهد داشت. جذاب‌ترین بخش برای بیشتر طرفداران بازی‌های این کمپانی فیفا ۲۰۱۹ است. این کمپانی تایید کرده که در E۳ ۲۰۱۸ بازی FIFA ۱۹ قابل بازی خواهد بود. از دیگر بازی‌های این کمپانی که نمایش آنها تایید شده به این صورت است: Anthem، Madden NFL ۱۹،، NHL ۱۹،.NBA Live ۱۹ البته در این میان به یک نکته اشاره کنیم که الکترونیک آرتز محصولات جدید خود را در رویداد EA Play در روز شنبه ۱۹ خردادماه (نهم ژوئن) معرفی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.