بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 11, 2018
14:41 دوشنبه، 21ام خردادماه 1397
کد خبر: 91386

بانک ها مجاز به راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جسورانه شدند

مدیر عامل فرابورس از توافق شفاهی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بانک مرکزی برای معاف شدن بانک ها در زمینه راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه دارای مجوز از فرابورس خبر داد.
 
امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران با بیان اینکه تاکنون برای صدور موافقت اصولی برای 23 صندوق سرمایه گذاری جسورانه به هیات پذیرش فرابورس مراجعه شده، عنوان کرد: تا کنون 5 صندوق سرمایه گذاری جسورانه با سرمایه 215 میلیارد تومانی در فرابورس پذیره نویسی شده اند و 8 صندوق دیگر با سرمایه 265 میلیارد تومانی توانسته اند، موافقت اصولی خود را از هیات پذیرش فرابورس دریافت کنند. از این تعداد  سه صندوق جسورانه بانکی و مابقی نیز صندوق های جسورانه جدید هستند.
وی با اشاره به اندازه 15 میلیارد تومانی سرمایه صندوق سرمایه گذاری جسورانه دانشگاه تهران افزود:  سرمایه این صندوق تعهدی است، به طوری که در روز پذیره نویسی تنها باید 20 درصد معادل سه میلیارد تومان از سرمایه سهامداران تأدیه شد.
وی گفت: عدم جمع آوری کل وجوه مورد نیاز برای راه اندازی صندوق جسورانه در ابتدای پذیره نویسی از ویژگی های آن نسبت به سایر صندوق های سرمایه گذاری است و پس از تأدیه 20 درصد مبلغ سرمایه از سوی سهامداران، وقتی طرح کسب و کار آماده و شرکت استارت آپ خریداری شود، آن زمان مدیر صندوق فراخوان تأدیه مابقی سرمایه را به سهامداران خواهد داد.
مدیر عامل فرابورس ایران  همچنین از توافق شفاهی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بانک مرکزی برای معاف شدن بانک ها در زمینه راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه دارای مجوز از فرابورس خبر داد و گفت: صندوق های جسورانه هر شش ماه و 12 ماهه موظف هستند، آمار سرمایه گذاری های خود و این که چند طرح جدید خریداری شده را به عموم سرمایه گذاران ارائه کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.