سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 12, 2018
18:21 سه شنبه، 22ام خردادماه 1397
کد خبر: 91445

نوت‌بوک ۲ اسکرینه اینتل چیزی است که همگان دنبال آن بودند

نوت‌بوک (لپ‌تاپ) مجهز به ۲ اسکرین، ارائه‌شده توسط اینتل محصولی است که بسیاری از کاربران دنبال آن بوده‌اند.
 
کمپانی اینتل در نمایشگاه امسال کامپیوتکس مدل مفهومی از محصول موسوم به Tiger Rapids را به علاقه‌مندان نشان داد که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.
 
درحالی‌که ایسوس با مدل واقعی تحت پروژه Precog و لنوو با مدل جدید یوگا، تقریباً چنین کاری را کرده‌اند؛ اما طراحی وسیع اینتل برای کاربردی‌تر شدن اسکرین دوم می‌تواند به‌عنوان گرایش و ترند میان سازندگان لحاظ شود.
 
اینتل دنبال شریک سخت‌افزاری برای تجاری‌سازی محصول خود می‌گردد و به‌زودی شاهد وفور لپ‌تاپ‌های دو اسکرینه در بازار خواهیم بود.
 
ضخامت محصول اینتل به‌اندازه نوت بوک Moleskine (دفترچه یادداشت) است که قرار است بازطراحی شده و ظریف‌تر شود.در یک‌طرف نمایشگر 7.9 اینچی فول اچ دی تعریف‌شده و در طرف دیگر کاغذ الکترونیک/ EPD وجود دارد و در وسط نیز لولای خاصی تعبیه‌شده تا به‌راحتی تبدیل شود. نسل هفتم پردازنده اینتل، حافظه اس اس دی، یو اس بی تایپ سی و باتری با عمر 13 تا 15 ساعت در این محصول قابل‌ذکر است.
 
چند دهه قبل اختراع لپ‌تاپ باهدف توسعه نوت بوک (دفترچه یادداشت) به‌صورت الکترونیکی ظاهر شد و از همان ابتدا نیز اسم نوت بوک را یدک می‌کشید. اما رؤیای آن تا امروز باقی ماند تا فناوری بتواند رؤیای دیروز را به‌طور کامل، امروز محقق سازد و آنچه امروز اینتل ارائه کرد، همان نوت بوکی بود که همگان آرزوی داشتن آن را در سر می‌پروراندند تا کارت تبریک سال نو را در یک‌طرف بد نوک انگشت کشیده و در طرف دیگر به‌صورت کارت‌پستال الکترونیکی برای دوستان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.