لبه تکنولوژی

June 13, 2018
10:51 چهارشنبه، 23ام خردادماه 1397
کد خبر: 91475

هوش مصنوعی پیش‌بینی کرد: برزیل قهرمان جام جهانی میشود!

jamejahani.jpg
گلدمن ساکس با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی پیش‌بینی کرد که تیم ملی فوتبال برزیل، در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، قهرمان خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت engadget، از آنجا که جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بعنوان بیست و یکمین دوره از جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشور روسیه برگزار می‌شود، تب پیش‌بینی‌های فوتبالی نیز بسیار داغ شده است، به گونه‌ای که برخی از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی با استفاده از فناوری‌های نوین به پیش‌بینی نتایج احتمالی بازی‌های فوتبال اقدام کرده‌اند.
 
بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم‌اکنون با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی برآورد کرده است که تیم ملی فوتبال برزیل در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به رتبه قهرمانی نائل خواهد شد.
 
این بانک آمریکایی که سابقه پیش‌بینی‌های فوتبالی دیگری را نیز در کارنامه خود دارد، این بار در تلاشی جدید پیش‌بینی کرده است تیم‌های ملی فوتبال فرانسه، برزیل، پرتغال و آلمان به مرحله نیمه نهایی ورود پیدا کرده و درنهایت برزیل با شکست آلمان، قادر خواهد بود به مقام قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کند.
 
البته گلدمن ساکس یک بار دیگر که یک بار دیگر به اشتباه نتیجه جام جهانی ۲۰۱۴ را پیش‌بینی کرده بود، این بار در تلاشی جدید سعی دارد با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیش‌بینی‌های معتبرتر و قابل اعتمادتری را به طرفداران فوتبالی ارائه دهد.
 
این بانک آمریکایی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، چهار مدل یادگیری ماشینی و با وارد کردن خصوصیات تیم‌های فوتبالی حاضر در دوره از جام جهانی، اطلاعات شخصی بازیکنان و داده‌های مربوط به عملکرد اخیر این تیم‌ها و سپس مقایسه داده‌های وارد شده مذکور با امتیاز تمام بازی‌های جام جهانی و جام ملت‌های اروپا از سال ۲۰۰۵ به بعد توانسته است به این نتیجه برسد.
 
البته از آنجا که می‌دانیم عملکرد هیچ تیم، بازیکن و مربی قابل پیش‌بینی نیست و به عوامل گسترده و غیرقابل حدسی بستگی دارد، نمی‌توان چندان به نتیجه این پیش‌بینی اعتماد کرد. البته تنها موردی که باعث می‌شود اندکی نسبت به سایر پیش‌بینی‌ها معتبرتر باشد، استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نوینی همچون یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است که آن را با سایر پیش‌بینی‌های غیر اصولی متمایز می‌کند.
 
گلدمن ساکس نیز در گزارش این پیش‌بینی خود درباره ماهیت غیر قابل پیش‌بینی بازی‌های ورزشی بخصوص فوتبال می‌گوید: به هیچ عنوان نمی‌توان صد در صد به نتایج پیش‌بینی‌های فوتبالی حتی با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان از جمله هوش مصنوعی اعتماد کرد، چراکه ماهیتی کاملا نامشخص و غیرقابل حدس دارند و همین هم موجب می‌شود که تماشای بازی‌های فوتبال در جام جهانی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش باشد.  
 
از طرفی دیگر یک شرکت دیگر به نام ای‌اِی اسپرتز که تیم ملی فوتبال آلمان را در جام جهانی ۲۰۱۴ به درستی قهرمان پیش‌بینی کرده بود، حالا می‌گوید تیم فوتبال فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با شکست آلمان به قهرمانی می‌رسد.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.