اپلیکیشن

بازار سرمایه

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

June 13, 2018
10:55 چهارشنبه، 23ام خردادماه 1397
کد خبر: 91476

اسنپ: خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی جای خود را به راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها داده!

خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی جای خود را به راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها داده است/ امیدواریم سیاست فیلترینگ به زودی تغییر کند
مدیر ارشد فن آوری اسنپ گفت: متاسفانه با محدودیت‌های موجود وضعیت به شدت سخت خواهد شد و عملا سرعت تغییر و در عین حال خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی جای خود را به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره و درست کردن زیرساخت‌ها خواهد داد. این مشکل بزرگی است و به شدت بر سرعت تغییر در کسب‌و‌کارهای ایرانی تاثیر می‌گذارد.
 
حسین مرادقلی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص پولی شدن خدمات گوگل مپ و تاثیر آن در روند کاری این شرکت و شرکت‌های مشابه گفت: گوگل تغییراتی در ساختار پرداخت خود به وجود آورده و استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی را الزامی کرده است. در اصل الزام استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی برای استفاده از API های گوگل است. گوگل ۲۰۰ دلار برای هر ماه استفاده از اعتبار رایگان در نظر گرفته که عملا اکثر استارتاپ‌ها با توجه به سرویس‌هایی که استفاده می‌کنند نیاز به پرداخت پولی نخواهند داشت. با این حال مشکل پرداخت برای تمام کسب‌و‌کارهای داخل کشور وجود دارد و عملا روی آوردن به راهکارهایی برای دور زدن آن روندی فرسایشی خواهد داشت.
 
مدیر ارشد فن آوری اسنپ در خصوص کاهش سرعت اینترنت و بروز مشکل برای خدمات دهی شرکت گفت: مشکلات جدی‌ در شبکه زیرساخت به وجود آمده که همه کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار داده است. این مشکلات عموما به دلیل محدودیت‌های فیلترینگ است. امیدواریم این سیاست به زودی تغییر کند و دیگر شاهد تجربه‌های این چنینی نباشیم.
 
وی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر کسب و کارهای نوین گفت: مسلما ما تمایلی به ساخت دوباره چرخ نداریم و ترجیح می‌دهیم از سرویس‌های خوبی مانند خدمات ابری و نقشه که به بلوغ رسیده‌اند بهره ببریم تا بتوانیم محصولات با کیفیت‌تری تولید کنیم. متاسفانه با محدودیت‌های موجود وضعیت به شدت سخت خواهد شد و عملا سرعت تغییر و در عین حال خلاقیت در کسب‌وکارهای ایرانی جای خود را به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزمره و درست کردن زیرساخت‌ها خواهد داد. این مشکل بزرگی است و به شدت بر سرعت تغییر در کسب‌و‌کارهای ایرانی تاثیر می‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.