تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 13, 2018
14:14 چهارشنبه، 23ام خردادماه 1397
کد خبر: 91488

اپل: استخراج ارز مجازی توسط آیفون و آی‌پد ممنوع است

اپل اخیرا اعلام کرده که استخراج ارزهای مجازی توسط آیفون و اپل از این به بعد ممنوع است. این شرکت مدعیست قانون جدید برای حفاظت از باتری دستگاه‌های کاربران وضع شده است.
 
قسمت دستورالعمل‌ها و قوانین مخصوص برنامه نویسان درApp Store guidelines نیز حالا به روز رسانی شده که در آن طراحی برنامه‌هایی که در پس زمینه خود اقدام به استخراج ارزهای مجازی می‌کنند، ممنوع است. این قانون جدید در بخش قوانین و مقررات مربوط به Hardware Compatibility اضافه شده و دلیل آن هم مصرف بالای شارژ گوشی‌ها و تبلت‌های قابل حمل این شرکت توسط برنامه‌های مرتبط با استخراج ارزهای مجازی اعلام  شده است. اپل در ادامه توضیح می‌دهد:« برنامه‌ها نباید به گونه‌ای باشند که باتری دستگاه‌های کاربران را سریع خالی کنند، تمام برنامه‌ها به همراه تبلیغاتی که در آنها نمایش داده می‌شود، نمی‌توانند به صورت غیر مستقیم اقدام به ماینینگ یا استخراج cryptocurrency mining یا ارزهای مجازی کنند.»
 
در فضای مجازی اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه استخراج ارزهای مجازی می‌تواند باتری گوشی‌ها را به سرعت خالی کند و همین مسئله باعث شد که اپل قانونی در این باره وضع کند. برخی از تبلیغات کلاه بردارانه نیز که در پلت فرم‌های مختلف و توسط برنامه‌های مختلف منتشر می‌شد، می‌توانست میزان CPU دستگاه‌های کاربران قربانی را دستخوش تغییر قرار دهد. لازم به ذکر است که دیگر پلت فرم‌ها نیز با این معضل روبرو بوده‌اند. یوتیوب، گوگل و فیس بوک نیز همین اواخر تبلیغات مرتبط با استخراج ارزهای مجازی را در پلت فرم‌های خود ممنوع اعلام کرده‌اند.
 
بد نیست بدانید که در کل، دستگاه‌های اپل یا دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل IOS  به هیچ عنوان وسیله‌های خوبی برای استخراج ارز مجازی نیستند. کار استخراج ارز مجازی، سیستم پیچیده‌ای دارد و نیازمند کارت گرافیک و پردازنده فوق قدرتمند است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.