فناوری اطلاعات

June 13, 2018
17:47 چهارشنبه، 23ام خردادماه 1397
کد خبر: 91522

۷۴ مجرم سایبری دستگیر شدند

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ۷۴ نفر از مجرمان سایبری در این کشور به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه اشخاص و شرکت‌های تجاری دستگیر شده اند.
 
به گزارش زد دی نت، حملات بدافزارها، باج‌افزارها و ویروس‌های رایانه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال‌های گذشته به بیش‌ترین حد خود رسیده بود، حالا بر اساس تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که سال جاری میلادی حملات سایبری توسط بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد.
 
سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.
 
بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است.
 
وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ۷۴ نفر از مجرمان سایبری که ۴۲ نفر از آنها در این کشور بودند و در سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی اشخاص حقیق و حقوقی و همچنین شرکت‌های تجاری کوچک و بزرگ در جهان دست داشته‌اند، توسط ماموران پلیس فدرال آمریکا ( FBI) دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی داده شده‌اند.
 
طبق این بیانیه، سایر مجرمان سایبری در کشورهای نیجریه ، کانادا، جزیره موریس و لهستان مستقر بوده و فعالیت کرده‌اند و میلیون‌ها کاربر شخصی و تجاری در جهان را با مشکلات متعددی مواجه ساخته‌اند.
 
طبق گزارش و آمارهای منتشر شده از سوی مقامات فدرال مربوطه، این مجرمان سایبری با هک و حملات سایبری و اقدامات سوءاستفاده گرانه‌ای که از ایمیل، حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران اینترنتی انجام داده‌اند، براورد می‌شود که حدود ۱۴ میلیون دلار بدست آورده‌اند.
 
به گفته آن‌ها، این مجرمان با دسترسی به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و شرکت‌ها از قربانیان اخاذی کرده و در قبال بازگرداندن داده‌هایشان، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کرده‌اند.
 
راندولف تکس الیس – مدیر سرویس‌های محرمانه ایالات متحده – در بیانیه‌ای عنوان کرد که رشد قارچ مانند دامنه‌های سایبری و جرائم اینترنتی باعث شد تا ما به روش‌های نوین و جدیدی برای دسترسی و ردیابی مجرمان سایبری روی آوریم.
 
بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، این مجرمان سایبری بیشتر آن دسته از کارمندان و کارکنانی را که هدف قرار داده‌اند که به امور مالی، حسابرسی و نقل و انتقالات پولی شرکت‌هایشان دسترسی داشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.