تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 18, 2018
15:06 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91615

بکارگیری هوش مصنوعی برای تشخیص رانندگان مست

اوبر اعلام کرده که می‌خواهد با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، رانندگانی را که الکل مصرف کرده‌اند تشخیص داده و آن‌ها را از انجام خدمت‌رسانی به شهروندان بازدارد.
 
به گزارش phonearena، شرکت اوبر با توسعه یک اپلیکیشن آنلاین برای سفرهای درون شهری به نام اوبر  (Uber) در کشورهای بسیاری از جمله کشورهای اروپایی و ایالت متحده آمریکا محبوبیت و کاربرد زیادی پیدا کرد. این استارتاپ موفق در سال ۲۰۰۹ توسط استامبل آپان و تراویس کالانیک در سانفرانسیسکو کالیفرنیا تاسیس شد.
 
اوبر یک سرویس آنلاین است که به کاربران امکان می دهد که از طریق اپلیکیشن سرویس و خودروی مورد نظر خود را سفارش دهند تا به اماکن مختلف داخل شهرهای مختلف سفر کنند.
 
چندی پیش سازمان پنتاگون اعلام کرد به یک فناوری با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دست یافته است که می‌تواند وضعیت سلامتی روحی و جسمی و همچنین بیماری های سربازان آمریکایی در زمان خدمت خود را بررسی کرده و درصورت نیاز، آن‌ها را به مراکز مربوطه ارجاع دهد.   
 
حالا به نظر می‌رسد که شرکت اوبر از این تکنولوژی استقبال زیادی کرده است و می‌خواهد از آن به منظور شناسایی و تشخیص به موقع آن دسته از رانندگان اوبر که الکل و مشروبات الکلی مصرف کرده و به اصطلاح مست شده‌اند، استفاده کند تا برای شهروندان داخل و خارج از خودرو مشکل و خطری ایجاد نکنند.
 
این کار اوبر که برای افزایش امنیت و سلامت شهروندان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود، هم اکنون در حال بررسی است. به همین علت، شرکت اوبر اعلام کرده که هنوز نمی‌توان گفت که این فناوری می‌تواند بدین منظور هم استفاده شود یا خیر و ما نمی‌توانیم در حال حاضر به طور قطع بگوییم که این تکنولوژی به درد شرکت ما و رانندگانش می‌خورد.
 
این اپلیکیشن از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌برد و احتمالا قادر است وضعیت رانندگی نادرست و خارج از ضوابط رانندگان مست را شناسایی کند.
 
البته این اپلیکیشن آن دسته از مدافعان حقوق شهروندی و حریم شخصی را نیز بسیار نگران کرده است، به گونه‌ای که آن‌ها به شدت درباره چگونگی جمع آوری اطلاعات کاربران و رانندگان توسط شرکت اوبر ابراز نگرانی کرده‌اند و بر این باورند که این مساله می‌تواند به ابزاری جاسوسی برای اوبر تبدیل شود تا به داده‌های موردنظر خود هر زمان که بخواهد، دسترسی پیدا کند.
 
انتهای پیام
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.