رگولاتوری

June 18, 2018
19:02 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91626

وزیر ارتباطات: فعالسازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری متوقف شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فاصله چند ساعت پس از دستور رسیدگی نسبت به انتشار پیام جعلی دریافت اینترنت رایگان، نتایج این پیگیری را اعلام کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی چند ساعت پس از صدور دستور پیگیری و رسیدگی به موضوع انتشار پیام جعلی اینترنت رایگان از طریق کد دستوری خاصی در شبکه های اجتماعی، نتایج آن را اعلام کرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ۴۵۰هزار نفر از کد دستوری مزبور استفاده کرده بودند، اعلام کرد که از این تعداد ۴۰۰هزار نفر سیم‌کارت اعتباری و ۵۰هزار نفر مابقی دارای دائمی بودند.
وی افزود: بسیاری از درخواستها به دلیل کمبود اعتبار موفق نبوده و در نهایت ۲۰هزار درخواست موفق به ثبت شده است که برای همه این ۲۰هزار نفر، پیامک ارسال که درصورت عدم تمایل، سرویس لغو و وجوه به آنها مسترد شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین از توقف فعالسازی سرویس بدون اخذ تایید از طریق کدهای دستوری خبر داد.
بنابه این گزارش، دیروز (یکشنبه)، وزیر ارتباطات دستور رسیدگی و پیگیری به موضوع انتشار پیام جعلی دریافت حجم رایگان اینترنت به مناسبت عید سعید فطر در شبکه های اجتماعی را به رییس سازمان تنظیم مقررات پیگیری صادر کرده بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.