لبه تکنولوژی

June 23, 2018
0:12 شنبه، 2ام تیرماه 1397
کد خبر: 91720

هوش مصنوعی IBM پیروز مناظره با انسان

 
به گفته‌ سازندگان ابررایانه هوش مصنوعی جدید "آی.بی.ام" ، این ابر رایانه می‌تواند همانند انسان‌ها سخنرانی کند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، در جریان یک کنفرانس در سان‌فرانسیسکو، این هوش مصنوعی که نام او را 'unsettling'  نامیده‌اند طی این کنفرانس به مناظره با دو انسان پرداخت.
 
 
این رایانه با ارائه شواهد از پایگاه داده بزرگ خود که به طور عمده از مقالات، اخبار و مجلات تشکیل شده است، سخنرانی خود را آغاز کرد.
 
سپس این رایانه به سخنرانی حرفه‌ای یک انسان که مخالف استدلال‌های او بود گوش داد و پس از چهار دقیقه استدلال‌های آن فرد را رد کرد.
 
 
اگرچه جمعیت حاضر در این کنفرانس بر این باور بودند که انسانها در رساندن مطالب بی‌همتا هستند اما این بار با وجود سخنرانی این هوش مصنوعی نظر آنها کمی تغییر کرد و معتقد بودند که این ماشین با استدلال بیشتری درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کند.
 
با این حال بسیاری از پاسخ‌های آن رایانه از جملات منابع اطلاعاتی شناخته شده گرفته شده بود و این سبب تعجب افراد شده بود که این هوش مصنوعی چقدر باهوش است.
 
سیستم هوش مصنوعی آی.بی.ام به اینترنت متصل نیست بلکه به جای آن صدها میلیون مقاله‌های روزنامه‌ها و مجلات در مورد حوزه‌های مختلف دانش را در خود ذخیره کرده است.
 
 
 
طبق گفته‌های دکتر "نوآم اسلونیم"(Noam Slonim) محقق ارشد آی.بی.ام این رایانه به گونه‌ای طراحی نشده است که کل اطلاعات خود را از یک منبع خاص بگیرد.
 
"رینت آرانو" (Ranit Aharanov) یکی از محققان این پروژه گفت: بسیاری از محتویاتی که می‌بینید، در واقع عباراتی هستند که از منابعی مانند روزنامه گرفته شده‌اند. برای اینکه این هوش مصنوعی جذاب‌تر به نظر برسد آی.بی.ام برنامه ریزی کرده است تا این هوش مصنوعی حین کنفرانس برای سرگرم کردن جمعیت، لطیفه نیز بگوید.
 
طی نخستین سخنرانی، دو بحث در این کنفرانس مورد بحث قرار گرفت که در هر دو بحث هوش مصنوعی با دو سخنران انسان به نام‌های نوآ اووادیا و دن زفیر به مناظره می‌پرداخت.
 
پس از اتمام سخنرانی‌ها افراد حاضر در کنفرانس بر این باور بودند که هوش مصنوعی سخنرانی بهتری داشته است و اطلاعات وسیع‌تری را ارائه داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.