سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 30, 2018
19:02 شنبه، 9ام تیرماه 1397
کد خبر: 92000

ربات معروف ژاپنی بازنشسته شد

شرکت هوندا، سازنده "آسیمو" ربات انسان‌نمای سرشناس ژاپنی اعلام کرد که با توقف به‌روزرسانی، این ربات رسما بازنشسته خواهد شد.
 
به گزارش انگجت، حتی ربات‌ها هم بازنشسته می‌شوند. یک گزارش بین‌المللی جدید نشان می‌دهد که شرکت هوندا، دیگر ربات محبوب خود را تغذیه نخواهد کرد و عملا آن را بازنشسته می‌کند.
 
طبق این گزارش، این شرکت به طور کامل تمام برنامه‌های توسعه "آسیمو" را متوقف کرده است و در عوض بر روی توسعه ربات‌های کاربردی‌تر تمرکز خواهد کرد.
 
"هاجیمه کانیکو"، سخنگوی هوندا به خبرگزاری فرانسه گفت: ما همچنان تحقیقات پیرامون توسعه ربات‌های انسان‌نما را ادامه خواهیم داد اما ربات‌های آینده ما ممکن است تحت نام ""آسیمو" نباشند.
 
"آسیمو"(ASIMO) مخفف گام پیشرفته در تحرک نوآورانه است و اولین محصول آن در سال 2000 رونمایی شد. آسیمو نتیجه 10 سال تحقیق و توسعه رباتیک از جانب هوندا بود.
 
این ربات اولین گام‌های خود را در سال 2005 برداشت و چند سال بعد به ایالات متحده آمریکا رسید.
 
این ربات در اصل یکی از اولین ربات‌هایی بود که به شکل یک انسان پیاده‌روی می‌کرد. نسخه هفتم آسیمو 130 سانتی‌متر قد و 48 کیلوگرم وزن داشت. او حتی می‌توانست با سرعت 9 کیلومتر بر ساعت قدم بردارد.
 
با این حال، آسیمو در مقایسه با سیستم‌های رباتیکی که توسط شرکت‌هایی مانند "بوستون دینامیکس" ساخته شده است، دقیق نیست. آخرین به‌روزرسانی آسیمو در سال 2011 انجام شد.
 
پروژه آسیمو یکی از سخت‌ترین‌ها برای هوندا بود، چرا که همزمان با توسعه، باید تجاری‌سازی نیز می‌شد.
 
 
مرکز تحقیقات هوندا اکنون در حال کار بر روی هواپیماهای تجاری کوچک موسوم به "هوندا جت"(HondaJet) و همچنین ساخت باتری‌های سوخت هسته‌ای است.
 
اما آیا این کار به معنای یک مهر پایان به یک سیستم رباتیک جذاب و البته گران‌قیمت است؟ بر اساس گزارش هوندا، خیر. هوندا می‌خواهد فناوری آسیمو را در سایر سیستم‌های رباتیک اعمال کند تا بتواند در ربات‌های فیزیوتراپ یا وسایل نقلیه خودران استفاده شود.
 
در حالی که آسیمو ممکن است دیگر پرچمدار رباتیک هوندا نباشد، اما این ربات هنوز قرار است کارهای قابل توجهی چون ملاقات با "باراک اوباما"، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام دهد.
 
هوندا همچنان به سرمایه‌گذاری در رباتیک ادامه خواهد داد. در حال حاضر این شرکت در حال فروش یک ربات چمن‌زنی در سراسر جهان است. این ربات چمن‌زن، خودران است و چمن‌های روییده در گوشه‌ها را به راحتی و به شکل یک‌دست کوتاه می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.