تلفن همراه

گوشی

July 1, 2018
16:00 یکشنبه، 10ام تیرماه 1397
کد خبر: 92022

تصمیم سونی برای خروج از بازار خاورمیانه و آفریقا

بخش موبایل و گوشی‌های هوشمند شرکت ژاپنی سونی به تازگی اعلام کرده است که در حال بررسی تصمیم خاتمه دادن به فعالیت در کشورهای خاورمیانه و آفریقاست.
 
به گزارش gsmarena، چندی پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد بخش موبایل شرکت سونی می‌خواهد فعالیت‌های خود را در کشورهای خاورمیانه و آفریقا خاتمه دهد اما به تازگی خبر دیگری از سوی مقامات این شرکت به گوش رسیده که به نظر می‌رسد تصمیم آن‌ها برای پایان فعالیت‌هایشان در کشورهای مذکور هنوز قطعی نشده است. این بدان معناست که هنوز معلوم نیست سونی موبایل در این مناطق باقی خواهد ماند یا خیر.
 
ایوان بلاس که به افشاگری درباره شرکت‌های تکنولوژی در فضای مجازی مشهور است، چندی پیش با انتشار پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: برای کاربران و علاقمندان گوشی هوشمند سونی در کشورهای ترکیه، خاورمیانه و آفریقا خبر ناخوشایندی دارم و آن اینکه احتمالا شرکت سونی قصد دارد تا ماه اکتبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به فعالیت‌های خود در مناطق مذکور پایان دهد.
 
اما حالا در واکنش به این اظهارات، یکی از نمایندگان سونی با انتشار پیامی در توییتر خود عنوان کرده است که شرکت سونی در حال بررسی میزان رشد در بازارهای موردنظر خود بوده و از طرفی دیگر نیز مناطق و بازارهایی را که سودآوری و بازدهی چندان مناسبی ندارند، به دقت تحت موشکافی خود قرار دهد.
 
 با اینکه این پیام چندان روشن و واضح نیست و نمی‌تواند درباره تصمیم سونی موبایل درباره پایان دادن فعالیت بخش موبایل آن در مناطق مذکور شفاف‌سازی کند، اما به نظر می‌رسد که سونی موبایل قصد دارد با نظارت و بررسی‌های دقیق خود، از انجام یک تصمیم عجولانه جلوگیری کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.