اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 6, 2018
18:04 جمعه، 15ام تیرماه 1397
کد خبر: 92133

دانشگاه شهید بهشتی میزبان کنگره بین‌المللی “شهر هوشمند”

کنگره بین‌المللی شهر هوشمند با شرکت 10 کشور پیشگام در این حوزه و با هدف بررسی مدل‌های مختلف ایجاد یک شهر هوشمند مطابق با شهرهای هوشمند دنیا، 24 مرداد ماه امسال به همت دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
 
 
به گزارش ایسنا، دکتر پروانه مافی، رییس کمیته شوراها و شهرداری‌های مجلس شورای اسلامی از برگزاری کنگره بین المللی شهر هوشمند (ISC 2018)" با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه‌های معتبر کشور و با شرکت 10 کشور پیشگام در حوزه فناوری اطلاعات نظیر ایتالیا، اسپانیا، یونان، کره جنوبی… با هدف بررسی مدل‌های مختلف ایجاد یک شهر هوشمند مطابق با شهرهای هوشمند دنیا نظیر بارسلون، 24 مرداد ماه سال 97 به همت دانشگاه شهید بهشتی در مرکز همایش‌های بین المللی این دانشگاه خبر داد.
 
وی ادامه داد: بر پایی این کنگره که در آن نخبگان و متخصصان ملی و بین المللی این حوزه با سخنرانی و ارائه راهکارهای عملی حضور دارند و کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و پنل‌هایی با موضوعاتی مانند مدیریت شهر هوشمند، آینده شهر و ارتباط آن با هوشمندسازی، بهداشت هوشمند و … برگزار می‌شود، می‌تواند مردم و مسئولین را با ضرورت، دستاوردها و راهکارهای ایجاد شهر هوشمند آشنا کند و قدم بزرگی در نیل به این هدف باشد.
 
رییس شورای راهبردی کنگره فناوری هوشمند با اشاره به اینکه ساخت یک شهر هوشمند به عنوان استراتژی برای کاهش مشکلات ایجاد شده توسط رشد جمعیت شهری و شهرنشینی در حال ظهور است، اعلام کرد: نمایندگان مجلس با برنامه‌ریزی و تصویب قوانین جدید نقش مهمی در روند هوشمندسازی دارند و حضور مدیران ارشد کشور در این همایش و بهره‌مندی از تجربیات صاحبنظران از کشورهای پیشگام در حوزه ایجاد شهر هوشمند نظیر ایتالیا، اسپانیا، یونان، کره و … می‌تواند کمک شایانی به تحقق این مهم کند.
 
وی بیان کرد: شهر هوشمند شهری است که با مدیریت بر ابزارها، داده‌ها و اطلاعات الکترونیکی شرایط بهینه مصرف را برای مردم آن شهر فراهم می‌کند.
 
نماینده مردم تهران از ضرورت‌های ایجاد اقتصاد پایدار و هوشمند را داشتن زیر ساخت و ارتباط هوشمند، حمل و نقل شهری هوشمند و دولت و شهروند هوشمند دانست و ادامه داد: مشکل عمده‌ای که داریم، اول نگاه سنتی مسئولین به شهر هوشمند است که تغییر در این حوزه را بسیار محدود و کم کرده و مشکل دوم مقاومت مردم در مقابل تغییراتی است که شهر هوشمند ایجاد می‌کند.
 
وی افزود: برای حل این مشکل باید اطلاعات مهم در اختیار مسئولین قرار گیرد و مفهوم شهر هوشمند و مزایای آن به خوبی برای ایشان تبیین شود که به نظر ارائه مدل‌های موفق شهر هوشمند که یکی از اهداف اصلی این کنگره است، می‌تواند کمک شایانی به این موضوع کند. در ارتباط با مردم نیز باید گفت که باید تدابیری اندیشیده شود تا ارگان‌های مرتبط با فرهنگ‌سازی نظیر آموزش و پرورش و صدا و سیما با آموزش درست و ارائه برنامه‌های مناسب، آگاهی و آمادگی لازم را در مردم برای پذیرش این تغییرات مهیا کنند.
 
رییس شورای راهبردی کنگره فناوری هوشمند تصریح کرد: یکی از برنامه‌های حائز اهمیت این رویداد تهیه بسته‌های سیاسی است که حاصل نظرات و راهکارهای کاربردی در زمینه تحقق شهر هوشمند توسط اساتید و متخصصین برجسته داخلی و خارجی است که جهت بهرمندی به دولت و مجلس ارسال خواهد شد.
 
وی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای یک شهر هوشمند کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی و افزایش سرعت و دقت در خدمات‌رسانی است که شهرهای بزرگ کشور نیاز اساسی به آن دارند و این کنگره جهانی را می‌توان اتفاقی مثبت در رسیدن به این اهداف قلمداد کرد.
 
مافی تصریح کرد: در پایان این همایش گواهینامه‌های بین‌المللی از جمله گواهی‌نامه شهر هوشمند (2018 IC-Tech) از سوی "Miquel Estape" معاون دولت باز اسپانیا و گواهینامه 8 ساعته حضور به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.
 
وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی https://www.ictechi.com/ مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.