اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

July 6, 2018
18:11 جمعه، 15ام تیرماه 1397
کد خبر: 92139

تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی به ۷.۵ میلیون نفر رسید

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کاربران پیام‌رسان‌های داخلی از ۱.۵ میلیون به ۷.۵ میلیون نفر افزایش داشته که رشد خیلی خوبی را نشان می‌دهد و در ایران بین ۴۲ تا ۴۵ میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد گفت که نباید پیام‌رسان‌های داخلی را با نمونه‌های مطرح آن‌ها در دنیا مقایسه کرد.
 
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در سفر خود به استان مازندران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای این استان حضور یافت و در بخشی از این گفت‌وگو اظهار کرد: پیام‌رسان‌های داخلی با استفاده از خلاقیت و بهره‌گیری از فناوری بهتر در یک فضای رقابتی می‌توانند خدمات خود را توسعه دهند.
وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلات ارایه اینترنت پرسرعت خانگی با سیم مسی گفت: نیاز مردم در این زمینه تغییر کرده است و با تغییراتی در برنامه تا پایان سال جاری ۲ میلیون پورت فیبر نوری واگذار کنیم که تاکنون واگذاری ۴۰۰ هزار پورت آن انجام شده است.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود به آماده سازی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ترافیک داخلی در اینترنت به ۵۰ درصد می‌رسد و خدمات ویدیویی نیز تا ۱۴ برابر رشد داشته است.
 
وی با تاکید به اینکه با استفاده از دولت الکترونیک تا پایان برنامه ششم توسعه باید مراجعه مردم به دستگاه ها ۱۲.۵ درصد کاهش داشته باشد، افزود: زیر ساخت های دولت الکترونیک تکمیل و اپلیکیشن های آن آماده شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت الکترونیک دو موضوع فنی و فرآیندی دارد، تصریح کرد: در این حوزه باید فرآیند انجام کارها تغییر کند و دستگاه‌ها از حالت مستقل خارج شده و از طریق دولت الکترونیکی به هم متصل شوند تا اهداف دولت الکترونیک محقق شود.
 
 
وی از انجام چهار پروژه در حوزه دولت الکترونیک در سال ۹۷ خبر داد و افزود: ثبت گوشی‌های تلفن همراه یکی از این پروژه‌ها بود که به اجرا رسید و الان در مرحله نگهداری و راهبری است و پروژه سیماک که بخشی از آن در آینده‌ای نزدیک در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید، دومین پروژه در حوزه دولت الکترونیک است.
 
آذری جهرمی، تصریح کرد: الکترونیکی کردن خدمات سلامت یکی دیگر از این برنامه‌هاست و تامین اجتماعی در این زمینه اقدامات خوبی در این حوزه داشته است که با همکاری وزارت بهداشت و نیروهای مسلح تکمیل می‌شود.
 
وزیر ارتباطات درباره دستور رییس جمهور در زمینه اعلام دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید کرد: تمام اعضای کابینه برای اجرای دستور رییس جمهور تلاش می‌کنند اما شاید ملاحظاتی در حوزه اجرایی وجود داشته باشد که تصمیم‌گیری را برای مدیران کمی سخت می‌کند.
 
او همچنینی در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندارد و مدیران کل استان برگزار شد، اظهار کرد: اشتغال مهم‌ترین نیاز برای تامین اقتصاد خوب و رونق در بازار است، بنابراین سودآوری صنایع باید حفظ و برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری در جامعه برنامه ریزی شود.
وی با بیان این که روند توسعه با اشتغال به جهت رشد فناوری معکوس است تصریح کرد: تکنولوژی باعث شده که اقتصاد آن رو به رشد باشد اما اشتغال آن روبه کاهش است، در حال حاضر برای توسعه اشتغال در کشور نیاز به توجه در بخش خدمات داریم.
 
آذری جهرمی با اشاره به شرایط کنونی کشور و التهاب در بازار خاطرنشان کرد: طبیعتا نگرانی‌هایی وجود دارد اما با عزم و همدلی می‌توان از مشکلات عبور کرد و باید شرایط کنونی مدیریت شود.
 
وزیر ارتباطات با بیان این که 56 درصد منابع مازندران در بخش کشاورزی و صنایع سوق داده شده است یادآور شد: این  استان ظرفیت گردشگری مناسبی دارد، تشکیل تورهای ویژه گردشگری از ظرفیت فرودگاهی و ریلی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی  تصریح کرد: اقتصاد گردشگری  مازندران باید فراتر از زیلو، قلیان و منقل باشد، باید در غالب طرح‌های سالم‌سازی و گردشگری دریایی این ظرفیت را بهره‌برداری کرد.
 
آذری‌جهرمی با بیان این که عده‌ای در شرایط جنگ اقتصادی ممکن است سوءاستفاده کرده و فساد کنند، تصریح کرد: این حرکت آن‌ها خنجر از پشت به کشور بوده، در ایام فعلی ایجاد شفافیت یک راهکار برای همدلی در بین مردم و وحدت مورد تاکید رئیس جمهور است.
 
وی ضمن اشاره به این که دولت به عنوان ناخدای کشتی اقتصادی باید تلاطمات موجود را مدیریت کند افزود: فشارهای به کشور ناشی از قدرت منطقه‌ای بودن و قدرت کشور در معادلات بین المللی است.
 
* کنترل واردات قاچاق از اقدامات مهم وزیر ارتباطات
 
عبدالله رضیان، رئیس مجمع نمایندگان مازندران در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: کنترل واردات قاچاق از اقدامات مهم وزیر ارتباطات است، اجرای طرح رجیستری هم درخواست مجلس و فکر عمومی بود.
 
وی افزود: وزیر ارتباطات جوان‌ترین وزیر است و صحبت‌هایی بود که این مسئولیت محول شود یا نه اما امروز خوشحالیم که جوانگرایی می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.
 
رضیان با اشاره به این که مبتلا به ملاحظات و سیاسی‌کاری‌هایی شدیم تصریح کرد: امروزه کمتر شفافیت اتفاق می‌افتد اما وزیر ارتباطات اقدامی انجام داد که در راستای شفافیت بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.