لبه تکنولوژی

July 6, 2018
18:25 جمعه، 15ام تیرماه 1397
کد خبر: 92146

اسکوتری که وقتی سوارش نیستید دنبالتان می‌آید

 
اسکوتر جدید موسوم به "کانگورو" که به دست مهندسان ژاپنی ساخته شده است، می‌تواند مثل یک دستیار شخصی عمل کند و شما را دنبال می‌کند تا هر زمان که سواری خواستید، در اختیارتان باشد.
 
 
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، افرادی که به دنبال یک راه حل برای حمل و نقل‌های کوتاه هستند، امروزه انتخاب‌های زیادی دارند، اما "کانگورو"(CanguRo) چیزی بیش از یک سواری راحت را ارائه می‌دهد.
 
کانگورو دارای برخی از ویژگی‌های مفید است که در آن تعبیه شده است. مانند اینکه قادر به دنبال کردن کاربر است و یا می‌تواند به طور خودکار به نقطه‌ای که برایش مقرر کرده‌اید، برود.
 
این ربات توسط "شونجی یاماناکا" در مرکز پژوهشی فناوری ربات‌های آینده (fuRo) در ژاپن، طراحی شده است که به عنوان یک دستیار شخصی برای حرکت به دنبال کاربر عمل می‌کند.
 
 
این اسکوتر هوشمند در حالت اولیه خود، 550 میلی‌متر طول دارد که قابلیت کشش تا 750 میلی‌متر را دارد و با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های حسگرها و تخمین موقعیت خود در محیط، نقشه‌های 3 بعدی تولید می‌کند.
 
مجموعه حسگرها شامل یک دوربین دید عریض لیدار 3 بعدی و حسگر فاصله هستند. این اسکوتر بر روی سیستم عامل منحصر به فرد خود کار می‌کند و می‌تواند به طور خودکار کاربر را دنبال کند.
 
همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از یک تبلت یا گوشی هوشمند، اسکوتر را به صورت بی‌سیم کنترل کند.
 
این ربات را می‌توان به طور خودکار به یک مکان خاص فرستاد تا پس از اتمام کار کاربر، دوباره به نقطه اولیه بازگردد و به خدمت گرفته شود.
 
 
بیشینه سرعت این اسکوتر هوشمند 10 کیلومتر در ساعت است و گشتاور آن 0.93 نیوتن‌متر است.
 
این وسیله 64 کیلوگرمی، نمایشگری برای نمایش میزان سرعت ندارد.
 
یک حسگر تعبیه شده در زیر صندلی، حرکت کاربر را به طور اتوماتیک تحت نظر دارد و به برقراری تعادل هنگام پیچیدن کمک می‌کند و در صورت تشخیص یک حادثه بالقوه یا تشخیص مانع، به طور خودکار ترمز اسکوتر را فعال می‌کند.
 
 
به نظر می‌رسد تولید انبوه این محصول نزدیک باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.