تلفن همراه

گوشی

July 9, 2018
17:53 دوشنبه، 18ام تیرماه 1397
کد خبر: 92237

رجیستری تلفن‌های همراه به روسیه رسید

پارلمان روسیه طرحی را در دست بررسی دارد تا ورود گوشی‌های همراه قاچاق را متوقف کند.

در این طرح گوشی‌های تلفن همراه به سه گروه سفید، خاکستری و سیاه تقسیم می‌شوند؛ گروه سفید تلفن‌هایی هستند که توسط نمایندگی‌های رسمی بطور قانونی وارد روسیه می‌شوند، مجوزهای مخابراتی را دریافت می‌کنند، مالیات پرداخت می‌کنند و در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

تمامی برندهای معتبر تولیدکننده تلفن همراه در روسیه نمایندگی رسمی دارند و شامل این گروه می‌شوند که مصرف‌کنندگان باید از این پس تلفن‌های مورد نیاز خود را از آنان خریداری کنند.

گروه خاکستری به گوشی‌های تلفن همراهی اطلاق می‌شود که در روسیه نمایندگی ندارند و یا تلفن‌های قدیمی که در شبکه فعالند، هرچند تصمیم نهایی درباره ادامه فعالیت این گوشی‌ها در شبکه تلفن‌های همراه روسیه گرفته نشده اما احتمالا با پرداخت مالیات‌های قانونی امکان‌پذیر خواهد شد.

گروه سیاه به تلفن‌های همراهی گفته می‌شود که به‌صورت قاچاق، خریدهای اینترنتی از سایت‌های خارجی همانند علی اکسپرس، ای بی، آمازون و … توسط کاربران وارد روسیه می‌شود، این تلفن‌ها از این پس در روسیه قابل استفاده نخواهند بود و حتی امکان پرداخت مالیات برای فعال‌سازی آنان نیز میسر نیست.

به عقیده مسوولان اقتصادی روسیه، سالانه بیش از پنج میلیون گوشی قاچاق در روسیه بفروش می‌رسد که میلیاردها روبل به اقتصاد این کشور لطمه وارد می‌کند، اکثر این گوشی‌ها از برندهای معتبر اپل، شیائومی، هواوی و غیره هستند.

تفاوت قیمت تلفن همراه در نمایندگی‌های رسمی با خرید از طریق اینترنت در روسیه بسیار فاحش است، به‌عنوان مثال در حالی که گوشی اپل ایکس در اپل استور مسکو در حدود ۱۶۰۰ دلار قیمت دارد، قیمت آن در اینترنت ۱۰۰۰ دلار است. درباره گوشی‌های میان رده هم تفاوت زیاد است؛ تفاوت قیمت گوشی‌های شیائومی در نمایندگی‌های رسمی با خرید از اینترنت حداقل صد دلار است. با این حال دیگر کاربران روسی شانسی برای خرید گوشی‌های تلفن همراه از اینترنت ندارند و باید هزینه‌های اضافی را پرداخت و از نمایندگی‌های مجاز خریداری کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.