امنیت

فناوری اطلاعات

July 10, 2018
16:19 سه شنبه، 19ام تیرماه 1397
کد خبر: 92271

رسوایی جی‌میل به کنگره آمریکا کشیده شد

پس از آنکه مشخص شد توسعه دهندگان برنامه های موبایلی بدون محدودیت خاصی به ایمیل های شخصی کاربران گوگل دسترسی دارند، جنجال گسترده ای بر ضد گوگل به راه افتاد.
 
به گزارش ورج، با تداوم انتقادها و تشدید نگرانی ها در مورد نقض امنیت و حریم شخصی کاربران جی میل، حالا جمهوری خواهان کنگره آمریکا تصمیم گرفته اند تا از گوگل بخواهند در مورد این رسوایی تکان دهنده توضیح دهد.
 
تعدادی از نمایندگان برجسته جمهوری خواه کنگره از کمیته انرژی و بازرگانی با ارسال نامه هایی برای شرکت آلفابت – شرکت مادر تخصصی گوگل – از آن خواسته اند به سوالاتی در ارتباط با حریم شخصی کاربران پاسخ دهد. البته این نامه ها برای شرکت اپل هم ارسال شده است.
 
در این نامه ها علاوه بر موضوع تخلف خاص جی میل، سوالاتی مشترک در مورد جمع آوری و ذخیره سازی فایل های صوتی کاربران با استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند دو شرکت و همین طور میزان و نحوه ردگیری موقعیت جغرافیایی کاربران مطرح شده است.
 
گوگل سال گذشته مدعی شده بود اسکن کردن ایمیل های کاربران به منظور ارسال آگهی های هدفمند تبلیغاتی به آنها را متوقف می کند. اما افشاگری جدید نشان داده این شرکت تعهد چندانی برای حفظ امنیت و حریم شخصی مشتریان خود ندارد و به بهانه طراحی برنامه های کاربردی بهتر به برنامه نویسان اجازه داده محتوای ایمیل های خصوصی کاربران را بخوانند.
 
در نامه های ارسالی از اپل به علت اجازه دادن برای بارگذاری برنامه های جنجالی گوگل و فیس بوک که ناقض حریم شخصی افراد می باشند، هم انتقاد شده است. شرکت های یادشده هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.