تلفن همراه

گوشی

July 13, 2018
18:58 جمعه، 22ام تیرماه 1397
کد خبر: 92310

احتکار 200 هزار موبایل وارداتی

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه وارداتی با ارز دولتی تاکنون به‌ بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با فارس در سبزوار با اشاره به افزایش قیمت تلفن همراه حتی پس از اختصاص ارز دولتی برای واردات، اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفت و قیمت برخی از تلفن‌های همراه با وجود شناسایی شرکت‌های واردکننده تاکنون کاهش نیافته است.
 
رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه که با ارز دولتی خریداری‌ شده تاکنون به بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.
 
وی با بیان اینکه بخشی از تلفن‌های همراه وارداتی به‌صورت برگ خریدهای صوری فروخته شده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود، تصریح کرد: بخشی هم ادعا می‌کنند که قیمت تلفن‌های همراه مشخص نشده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود.
 
سبحانی‌فر عنوان کرد: عوامل مختلفی در زمینه افزایش قیمت تلفن همراه در بازار وجود دارد و پیشنهاد می‌شود دولت و دستگاه های نظارتی اعلام کنند که اگر طی مدت زمانی مشخص شده گوشی‌های موبایل به‌ بازار عرضه نشود، ریجستری نمی‌شود و کارآمدی ندارد.
 
رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: با این راهکار، نگهدارندگان گوشی‌های تلفن همراه مجبور می‌شوند که تلفن‌های همراه را به‌بازار عرضه کنند و عرضه این میزان تلفن همراه سبب کاهش قیمت در بازار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.