تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 15, 2018
16:35 یکشنبه، 24ام تیرماه 1397
کد خبر: 92365

طراحی اولین هتل فضایی جهان آماده شد

فیلیپ استارک طراح فرانسوی طراحی اولین هتل فضایی جهان را آماده کرد.
 
"فیلیپ استارک" طراح فرانسوی  طرحی را برای بخش‌های مسکونی اولین هتل فضایی تجاری جهان را که قرار است در سال 2020 ساخته شود ارائه داده است. این کار به سفارش شرکت اکتشاف فضایی آکسون اسپیس (Axiom Space) به طور خاص برای گردشگری فضایی تهیه شده است
 
"استارک" طراحی برای اقامتگاه فضایی تجاری را برنامه‌ای رویایی می‌داند که شور و شوق واقعی بوجود می‌آورد. وی معتقد است در این طرح باید ایجاد شرایط راحت، هماهنگی کامل با ارزش‌های انسانی و حرکات بدن انسان در بی وزنی رعایت شود به گونه‌ای که مسافر از لحاظ جسمی و روحی احساس آزادی و زندگی در جهانی در حال گسترش را حس کند.
 
 
اتاقک طراحی شده توسط او که به گفته خودش برای بهبود زندگی در مدار طراحی شده است با دیوارهایی که با نوعی بالشتک از جنس "جیر" پوشانده شده‌اند. اتاقک زندگی هر مسافر به فاصله‌های کم لامپ‌های از نوع ال.ای.دی دارد که بنا به سلیقه مسافر در زمان‌های مختلف می‌تواند شدت نور و رنگ آنها تغییر کند و فضایی دلخواه و مطبوعی را برای ساکن اتاق بوجود آورد. فیلیپ استارک مدعی است این دکوراسیون و اجزای آن در جهت راحتی خلق و خوی ساکن آن، ریتم‌های زندگی را تغییر می‌دهد.
 
در ماه ژوئن "مایکل سوفردینی" مدیر شرکت اکتشاف فضایی "آکسون اسپیس" در تگزاس اعلام کرد که ثبت نام برای سفر 10 روزه  به ایستگاه بین‌المللی آغاز کرده است. این سفر 55 میلیون دلاری شامل دوره آموزشی 15 هفته و سفر 10 روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود. این شرکت تصمیم دارد در مرحله اولیه هتل فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود اما امکان جداسازی و پرواز مستقل را داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.