تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 15, 2018
19:39 یکشنبه، 24ام تیرماه 1397
کد خبر: 92375

الون ماسک: من را میلیاردر خطاب نکنید

مدیرعامل تسلا در واکنش به نپذیرفتن زیردریایی این شرکت توسط مسئول نظارت بر عملیات نجات کودکان تایلندی که چندین روز در یک غار زندانی شده بودند، صحبت‌هایی را در توئیتر خود منتشر کرد.
 
به گزارش دیلی‌میل، "الون ماسک"(Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا که ثروت او بیش از 15 میلیارد پوند تخمین زده شده، در توئیتر، درباره نقش خود در عمیلیات نجات دانش‌آموزان تایلندی صحبت کرد.
 
الون ماسک، مهندسان شرکت خود را برای کمک به نجات 12 دانش‌آموز پس و مربی فوتبال‌شان که در یک غار زندانی شده بوند، اعزام کرده بود.
 
در گزارش‌های منتشر شده، به ماسک توهین‌هایی شد که بیشتر در رابطه با ثروت او بود و او نیز در توئیتر، صحبت‌های خود را با مردم به اشتراک گذاشت.
 
ماسک در توئیتر خود نوشت: استفاده از لقب "میلیاردر" در رسانه، باعث کاهش ارزش و بدنامی است. تا هنگامی که شرکت‌های من به این وسعت نرسیده بودند، به این نام خوانده نمی‌شدم. من هنوز در زمینه علم و مهندسی فعالیت می‌کنم و در حال حاضر، فقط مقیاس آن تغییر کرده است.
 
الون ماسک، برای رفع مشکل دانش‌آموزان، چندین راهبرد پیشنهادی از جمله استفاده از لوله در زیر آب ارائه داد. راه حل دیگر، استفاده از رادار نفوذی این شرکت برای حفر راه‌هایی برای دستیابی به دانش‌آموزان است.
 
همچنین این کارآفرین فناوری، یک زیردریایی کوچک و سبک ساخت که می‌تواند دو غواص را با خود حمل کند و به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی در تونلی که در غار حفر شده است، جای می‌گیرد.
 
با این حال، "نارونگساک اوسوتاناکورن" (Narongsak Osottanakorn)، مسئول نظارت بر عملیات نجات کودکان، از پذیرفتن زیردریایی خودداری کرد و متذکر شد که این زیردریایی برای چنین ماموریتی، ناکارآمد است.
 
ماسک در واکنش به رد پیشنهادش گفت: این عکس‌العمل، عقیده مرا درباره بسیاری افراد تغییر داد. این زیردریایی، بارها توسط گروه غواصی آزمایش شده و ارزش آن مورد تایید است و می‌توان در آینده، در موارد ضروری از آن استفاده کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.