امنیت

فناوری اطلاعات

July 18, 2018
16:30 چهارشنبه، 27ام تیرماه 1397
کد خبر: 92443

حمله بدافزاری به مرکز خدمات پس از فروش سامسونگ

پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته‌اند که در طول سال گذشته مراکز خدمات پس از فروش سامسونگ در ایتالیا بارها مورد حمله سایبری و بدافزاری قرار گرفته‌اند.
 
به گزارش bleepingcomputer، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.
 
بدافزارها، باج‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.
 
با اینکه حملات سایبری و بدافزاری بسیاری تاکنون در جهان رخ داده است و خیل عظیمی از کاربران را تاکنون با مشکلات متعددی مواجه ساخته است، تازه‌ترین گزارش‌های منتشره از سوی محققان و پژوهشگران امنیتی نشان می‌دهد که در طول یک سال اخیر، مراکز پس از فروش شرکت کره‌ای سامسونگ در کشور ایتالیا بارها مورد حملات بدافزاری و سایبری قرار گرفته است که البته به نظر آن‌ها این مساله جدیدی نیست بلکه مدت‌ها قبل در کشور روسیه نیز مجرمان سایبری به چنین مراکزی حمله کرده بودند.
 
به گفته آن‌ها، این حملات با ارسال ای‌میل‌های آلوده به حملات فیشینگی به کارمندان و کارکنان فعال در مراکز خدمات پس از فروش شرکت‌های مختلف از جمله آغاز می‌شود و پس از آنکه قربانیان موردنظر به لینک‌های آلوده مندرج در ای‌میل‌های خود مراجعه کنند، این هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود کنترل و مدیریت دستگاه موردنظر را در دست گرفته و به اهداف شوم خود دست یابند.
 
با توجه به گستردگی این نوع از حملات، شرکت سامسونگ نیز از علت و منبع حملات بدافزاری و فیشینگی موردنظر اعلام ناآگاهی کرده است. معمولا هویت هکرها و مجرمان سایبری که با انتشار بدافزار قصد دارند به اطلاعات مهم و حیاتی دست پیدا کنند، مشخص نمی‌شود بنابراین شرکت سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
 
این حملات بدافزاری و سایبری با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در وب‌سایت‌های این شرکت صورت گرفته است. طبق گزارش‌ها، مدتی پیش بود که حمله بدافزاری مشابه دیگری در مراکز پس از فروش سامسونگ در روسیه رخ داد و هویت مجرمان سایبری که در آن مشارکت داشتند، هرگز افشا و شناسایی نشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.