امنیت

فناوری اطلاعات

July 21, 2018
16:36 شنبه، 30ام تیرماه 1397
کد خبر: 92478

بروزرسانی امنیتی مهمی برای تجهیزات سیسکو منتشر شد

کمپانی سیسکو در راستای رفع آسیب‌پذیریهای مربوط به گذرواژه پیش فرض برای کاربران روت، بروزرسانی را منتشر کرد.
در روز 18 جولای سال 2018، کمپانی سیسکو 25 بروزرسانی مهم برای رفع آسیب‌پذیریهای موجود در برخی محصولات خود را منتشر کرد که مهمترین آن، رفع آسیب‌پذیری گذرواژه پیش فرض برای کاربر root در Cisco Policy Suite بود که دارای درجه‌بندی Critical بوده و این آسیب‌پذیری توسط شماره شناسایی CVE-2018-0375 مشخص شده است.
 
CPS یکی از محصولات نرم‌افزاری کمپانی سیسکو است که در سه نسخه Mobile، WiFi و BNG آماده و در اختیار ISPها قرار داده می‌‌شود که توسط این ابزار، مدیران شبکه‌های بزرگ می‌توانند تمهیدات مدیریتی خود را برای پهنای باند شبکه یا اینترنت بر روی کاربران یا مشتری‌های خود اعمال کنند.
 
این نرم‌افزار دارای رویکرد مونیتورینگ افراد در شبکه برای Track کردن آنها، مشاهده ترافیک مورد استفاده آنها و اعمال قوانین خاص بر روی کاربران است.
 
وجود گذرواژه پیش فرض بر روی کاربر root این نرم‌افزار، این اجازه را به نفوذگران می‌دهد که بتوانند از راه دور به این برنامه قدرتمند دسترسی با سطح root داشته باشند و دستورات مخرب خود را بر روی آن اعمال کنند.
 
به همین علت، این آسیب‌پذیری دارای نمره 8.9 از 10 در معیار CVSSv3 است؛ سیسکو نسخه بروزرسانی شده 18.2.0 این برنامه را منتشر و اعلام کرده است که تمامی نسخه‌های قبل از این، دارای آسیب‌پذیری فوق هستند.
 
در طول پنج ماه گذشته، سیسکو پنج آسیب‌پذیری مشابه را رفع کرده است که از مهمترین آنها می‌توان وجود درب پشتی در محصولات Prime Collaboration Provisioning و Digital Network Architecture CenterوIOS XE operating system را نام برد.
 
در کنار آسیب‌پذیری فوق، سیسکو 24 آسیب‌پذیری دیگر با شماره شناساییهای CVE-2018-0374 و CVE-2018-0376 و CVE-2018-0377 را رفع کرده است که بسیاری از آنها بر روی نرم‌افزارهای خانواده Cisco Policy Suite بوده که این نوع از آسیب‌پذیریها همچون آسیب‌پذیری فوق، به نفوذگران اجازه دسترسیهای خاص از راه دور را ممکن می‌سازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.