اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 21, 2018
18:37 شنبه، 30ام تیرماه 1397
کد خبر: 92498

۴ غول فناوری برای تسهیل انتقال داده های کاربران متحد شدند

چهار شرکت گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و توئیتر از طراحی استاندارد جدیدی خبر داده اند که نقل و انتقال داده های کاربران در فضای مجازی را تسهیل می کند.
 
به گزارش ورج، استاندارد جدید طرح انتقال داده یا Data Transfer Project نام دارد و جابجا کردن اطلاعات افراد از یکی از این چهار سایت به سایت های دیگر را تسهیل می کند.
 
کاربران با عملیاتی شدن طرح یادشده می توانند اطلاعات مختلف ذخیره شده در یکی از این سایت ها را به سرعت از یکی از آنها به دیگری منتقل کنند. بدون آنکه نیازی به بارگذاری و سپس باز ارسال یا آپلود آنها در سایت دیگر باشد.
 
نسخه فعلی این استاندارد انتقال داده هایی در قالب عکس، ایمیل، فهرست های تماس، تقویم و وظایف مختلف را ممکن می کند. علاوه بر چهار سایت نام برده شده، سایت های دیگری مانند فلیکر، اینستاگرام، Remember the Milk و  SmugMug هم از استاندارد مذکور تبعیت می کنند.
 
چهار شرکت فوق الذکر اظهار امیدواری کرده اند سایت ها و مجموعه های بیشتری به استفاده از این استاندارد تمایل نشان دهند و کدهای مربوطه را هم به صورت متن باز در سایت گیت هاب در دسترس عموم قرار داده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.