تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 23, 2018
15:21 دوشنبه، 1ام مردادماه 1397
کد خبر: 92559

جلوگیری از مهاجرت معکوس متخلفان به شبکه پرداخت

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش گفت: با افزایش روند نظارتی امیدواریم شاهد جلوگیری از مهاجرت معکوس متخلفان به شبکه پرداخت باشیم.
 
صادق فرامرزی گفت: اقدامات پیشگیرانه و نظارتی شاپرک و شبکه پرداخت در هفته‌های اخیر، ادامه فعالیت برای سایت‌های قمار و شرط‌بندی را به شدت مشکل کرده‌است.
 
همان‌گونه که انتظار می‌رفت فعالیت و تبلیغات سایت‌های شرط‌بندی و قمار همزمان با مسابقات جام‌جهانی فوتبال، افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد ولی از آنجایی که از مدت‌ها قبل و هماهنگی‌های بسیار خوبی میان تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و مرتبط با این حوزه انجام شده‌بود، شاپرک توانست اختیارات لازم را برای برخورد با درگاه‌های متخلفی که در سایت‌های قمار مورد سوءاستفاده قرارمی‌گرفتند، بدست آورد تا علاوه بر اقدامات شرکت‌های پی‌اس‌پی، با بهره‌گیری از مدل‌های کارآمد به طور مستقیم نیز نظارت لازم را بر عملکرد درگاه‌ها اعمال و در صورت لزوم درگاه‌های متخلف را مسدود کند.
 
وی افزود: شبکه پرداخت  نیز با بهره‌مندی از این اختیارات و با هماهنگی کامل با شاپرک نسبت به شناسایی و مسدودسازی سریع درگاه‌های متخلف اقدام کرد تا جایی که در روزهای پایانی جام‌جهانی، رصدها نشان‌می‌داد سوءاستفاده از شبکه پرداخت کشور برای تبادلات مالی تقریبا به صفر رسیده‌است.
 
مدیرعامل ایران‌کیش ادامه‌ داد: امیدواریم این روند نظارتی همچنان ادامه پیدا کند تا علاوه بر اینکه شاهد مهاجرت معکوس متخلفان به شبکه پرداخت نباشیم، سایر بسترهای تبادلات نیز به صورت دقیق پایش و پالایش شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.