اپراتورها

تلفن همراه

July 24, 2018
15:08 سه شنبه، 2ام مردادماه 1397
کد خبر: 92579

منبع تغذیه دکل‌های تلفن همراه سراسر کشور بازرسی می‌شوند

بعد از دور خارج شدن دکل های تلفن همراه درپی قطعی برق در زلزله های کرمان و کرمانشاه و همچنین وقوع چندین زلزله پی در پی قوی در کشور، مانور پایش وضعیت منبع تغذیه دکل های ارتباطی تلفن همراه در کشور کلید خورد.
 
مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات هنگام وقوع زمین لرزه، قطع برق شهری و به تبع آن قطع شدن برق آنتن‌های دکل های اپراتورهاست، گفت: برای پیشگیری از این موضوع باید برای تامین برق مورد نیاز دکل های BTS  پیش بینی لازم را کرد.
 
وی با بیان اینکه اکثر سایت‌ها دارای باتری هستند اما باید به طور مرتب رصد شوند و امکانات مورد نیاز مواقع بحران از جمله دیزل ژنراتور برای تامین برق مورد نیاز پیش بینی شود، از برگزاری مانور پایش باتری آنتن‌های BTS خبر داد و افزود: سازمان تنظیم مقررات منطقه شمال در 26 و 27 تیرماه امسال مانوری در حوزه آزمایش منابع تامین برق آنتن‌های BTS اپراتورها برگزار کرد که نتیجه آن ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.
 
در همین زمینه جواد غلامپور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهکیلویه و بویراحمد در جلسه کارگروه ارتباطات و مخابرات شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان، از برگزاری مانور پایش میزان دوام باتری ایستگاه های تلفن همراه اپراتورهای مختلف در این استان از 25 تیر تا 5 مرداد خبر داد. 
 
ندا رحیمی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب نیز با اعلام استقرار تیم ها در محل ایستگاه های تلفن همراه گفت: در این مانور قطعی برق در سایت ها بصورت دستی صورت می گیرد.
 
وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از بروز قطعی در زمان وقوع حوادث احتمالی میزان شارژ و دشارژ شدن منابع برق سایت ها نیز در این مانور مورد ارزیابی قرار می گیرد.
 
همچنین مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در جلسه هماهنگی برگزاری مانور و آزمایش پایداری سیستم های تغذیه نیروی شبکه های ارتباطی اپراتورها با اشاره به نقش کلیدی باتری های کارآمد و تعمیرات و نگهداری دوره ای باتری ها، ژنراتورها و یک سوکننده های ایستگاه های مخابراتی به همراه تحلیل نتایج و اعلام آنها به مراجع نظارتی، گفت: لازم است آخرین دستورالعمل های استاندارد منتشره در رابطه با تغذیه ایستگاه های مخابراتی توسط اپراتورها طی دوره های منظم لحاظ شود.
 
وی در ادامه خواستار تقویت بخش تغذیه سیستم های مخابراتی توسط اپراتورها برای ارتقاء سطح استان در رتبه بندی کشوری شد.
 
محسن قاسمی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب شرق نیز اظهار کرد: نظارت در بخش تغذیه و برگزاری مانورها بر اساس درخواست های اداره کل ICT استان کرمان شروع و از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق پیگیری شده است که در این راستا این اداره کل در خصوص فرآیند بازرسی و ارزیابی فنی سایت های استان با تمام ظرفیت اعلام آمادگی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.