تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

July 24, 2018
18:55 سه شنبه، 2ام مردادماه 1397
کد خبر: 92592

همه اظهارنامه های مالیاتی امسال به طور الکترونیکی ثبت شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه صد درصدی اظهارنامه های مالیاتی امسال را نشانه رشد و پیشرفت دولت الکترونیک در کشور دانست.
 
«رسول سرائیان» امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی افزود: ثبت الکترونیک این میزان اظهارنامه به گفته رییس سازمان امور مالیاتی، برای نخستین بار در کشور رخ داده که نشاندهنده رشد خدمات الکترونیک در زیرساخت دولت الکترونیک است.
سرائیان ادامه داد: هر چه دولت الکترونیک از رشد و توسعه بیشتری برخوردار شود، کاهش هزینه ها، افزایش رفاه مردم، بهبود شفاف سازی و جلوگیری از رانت و رانت خواری را به همراه دارد.
وی گزارش سازمان ملل متحد درباره رشد 30 رتبه ای شاخص خدمات الکترونیکی در ایران را افتخارآمیز و نشانه ای درباره تلاش برای توسعه دولت الکترونیکی در کشور دانست.
 
** الکامپ 24 و خدمات ارایه شده
سرائیان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) را که از شنبه آتی (ششم مردادماه) در تهران آغاز به کار می کند، مهمترین رویداد برای بخش فناوری اطلاعات برشمرد.
به گفته وی، امسال 41 دستگاه اجرایی کشور با 314 عنوان خدمت الکترونیکی در این نمایشگاه حضور دارند. خدمات دولت همراه و کارپوشه ملی ایرانیان نیز در نمایشگاه مردم معرفی می شود. 
وی در پاسخ به ایرنا درباره اتصال دستگاه ها به سامانه دولت الکترونیک گفت: در نمایشگاه الکامپ روزنامه رسمی قوه قضاییه به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل می شود تا نخستین گام اجرای دولت الکترونیک در این قوه برداشته شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین از تلاش برای اتصال خدمات بیشتر نیروی انتظامی به دولت الکترونیک با اتصال کد شناسایی خودروها «وی.آی.ان» به مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد.
«با اتصال این کد به مرکز ملی تبادل اطلاعات و سپس به سازمان امور مالیاتی می توان جلو بسیاری از مفاسد خودرویی کشور را گرفت».
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق با وزارت جهاد کشاورزی برای آزادسازی 80 درصد داده های مجاز در اختیار این سازمان برای واگذاری به کسب و کارهای نوپا خبر داد.
وی گفت: اکنون مطالبه دولت الکترونیکی جدی شده است و هم مردم و هم مسوولان ضرورت آن را در شفاف سازی ها درک کرده اند.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز در این نشست خبری گفت: این سازمان به کسب و کارهای نوپا و فعالان فناوری اطلاعات نگاه کسب منفعت ندارد؛ بلکه تلاش دارد از آنها به طور جدی حمایت کند.
محمدباقر اثنی عشری به مشکلات ارزی که برای فعالان فناوری اطلاعات ایجاد شده است، اشاره کرد و افزود: امسال نمایشگاه با ریزش ها و رویش های زیادی روبرو بوده است.
با این همه، وی تاکید کرد نمایشگاه الکامپ امسال از رشد خوبی برخوردار شده است.
به گفته وی، امسال 25 هزار مترمربع فضا به نمایشگاه الکامپ اختصاص یافته که 600 مترمربع برای بازی سازهای ایرانی و خارجی است. همچنین 424 استارت آپ در نمایشگاه حضور می یابند.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای به مشکلات ناشی از اعمال فیلترینگ برای فعالان بخش فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت در این باره بیانیه ای در ساعت های آینده صادر می شود.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز گرچه رشد شاخص خدمات الکترونیکی کشور را مثبت دانست اما آن را راضی کننده ارزیابی نکرد.
رضا باقری اصل بیان داشت: رشد رتبه اگرچه ارزش دارد اما باید تلاش کرد در کلاس جهانی فناوری اطلاعات به کلاس های بالاتر دست یابیم.
وی افزود: امسال در بخش سلامت الکترونیک رخداد بسیار مهمی اتفاق افتاده و از 606 بیمارستان دولتی، 585 بیمارستان مشمول استحقاق درمان (حذف دفترچه درمانی) شده است.
باقری اصل گفت: اگرچه اظهارنامه مالیاتی 100 درصد الکترونیکی شده است اما در زمینه دادرسی و رسیدگی هنوز تا الکترونیکی شدن فاصله داریم.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات بر لزوم اتصال همه دستگاه های اجرایی به مرکز ملی تبادل اطلاعات تاکید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.