تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 24, 2018
19:17 سه شنبه، 2ام مردادماه 1397
کد خبر: 92601

بیت کوین به بالاترین قیمت ۲ ماه اخیرش دست یافت

بیت کوین قیمت ۸۰۳۰ دلار را به عنوان بیشترین قیمت دوماه اخیر به ثبت رساند و به نظر می‌آید که این غول ارزهای دیجیتال در حال پس گرفتن قدرت خود از بازار است.
 
مالکیت بازار بیت کوین (Bitcoin Dominance)، شاخصی که سهم بازار بیت کوین در برابر کل بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد، تا ۴۷٫۵ درصد نیز افزایش یافت – بیشترین میزان از ۲۰ دسامبر به بعد – و به حرکت صعودی بیت کوین که طی هفته اخیر ۲۰ درصد رشد قیمت داشته، اعتبار بخشید.
 
برای شروع، رشد مالکیت بیت کوین به معنی این است که تقاضا برای پادشاه ارزهای دیجیتال در مقایسه با دیگر آلت کوین‌ها در حال افزایش است. (توجه شود که در زمان نوشتن این مطلب، بیت کوین در حال نوسان در بازه قیمتی ۷۹۸۰ بوده و آلت کوین‌ها شروع به رشد کرده‌اند)
 
چارت بالایی نشان می‌دهد که مالکیت بازار بیت کوین از ۴۱ درصد به ۴۷٫۵ درصد طی ۴ هفته اخیر رسیده است.
 
همچنین طی این دوره زمانی، قیمت بیت کوین از ۵۷۵۵ دلار در تاریخ ۲۴ ژوئن تا قیمت ۸۰۳۰ دلار رشد کرده است.
 
این حقیقت که افزایش قیمت بیت کوین از زیر ۶۰۰۰ دلار شروع شده و با مالکیت فزاینده‌ای همراه بوده، نشان می‌دهد که شکارچیان معامله بر روی سودآوری بیت کوین مطمئن هستند و آن را برای سرمایه‌گذاری بر روی آلت کوین‌ها نمی‌خرند.
 
مورد بعدی هنگامی است که مالکیت بازار آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین به شدت افزایش می‌یابد. این مورد معمولا هنگامی اتفاق می‌افتد که ارزش قیمتی بیت کوین بیش از مقدار واقعی به نظر می‌رسد و سرمایه‌گذاران بیت کوین‌های خود را به آلت کوین‌ها تبدیل می‌کنند. (همانطور که در اواخر دسامبر و در اویل ژانویه شاهدش بودیم)
 
با این حال افزایش مطمئن مالکیت بیت کوین در هفته‌های اخیر، نشان از اطمینان سرمایه‌گذاران در حرکت صعودی این ازر دیجیتال دارد.
 
از این رو بیت کوین بر روی میانگین متحرک ۱۰۰ روزه هم اکنون تثبیت شده و در حال تلاش برای تثبیت بر روی قیمت ۸۰۰۰ دلار است.
 
نمودار روزانه:
 
 
صعود موفقی که پس از الگوی سر و شانه اتفاق افتاد، طی چند روز اخیر نزدیک میانگین متحرک ۱۰۰ روزه متوقف شد تا اینکه ۲۳ جولای نمودار شمعی بالای میانگین متحرک ۱۰۰ روزه بسته شد تا نشانه مثبتی برای ادامه روند صعودی باشد.
 
در صورتی که قیمت بیت کوین بر روی ۸۰۰۰ دلار تثبیت شود، مقاومت بعدی که وجود خواهد داشت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خواهد بود که در حال حاضر برابر با ۸۶۷۵ دلار می‌باشد.
 
نظر کلی:
جهش در مالکیت بازار بیت کوین روند صعودی کوتاه مدت را تایید می‌کند.
 
تثبیت قیمت بالای ۸۰۰۰ دلار می‌تواند به روند صعودی بیت کوین تا رسیدن به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه کمک کند.
 
در صورت ریزش قیمت از کف ۷۲۰۰ دلار دیدگاه روند صعودی اعتبارش را از دست می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.