تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 24, 2018
19:20 سه شنبه، 2ام مردادماه 1397
کد خبر: 92602

چرا تبلیغات در گوگل حتی با افزایش نرخ ارز مقرون به‌صرفه است؟

تبلیغات در گوگل برای بسیاری از کسب‌وکارها با توسعه مدل جذب مشتری و ارائه خدمات به غیر‌ایرانیان فرصتی بی‌نظیر برای کسب درآمد دلاری است. به عبارتی افزایش نرخ ارز می‌تواند چراغی روشن بر زاویای نیمه تاریک کسب‌وکارهای آنلاین باشد که کمتر به آنها توجه شده است.
 
سایه سنگین افزایش نرخ ارز بر کسب‌وکارهای آنلاین تنها به بی‌ثباتی قیمت یا عدم موجودی کالاها ختم نمی‌شود. بکارگیری صحیح از دیجیتال مارکتینگ و استفاده از سرویس‌های نظیر گوگل ادوردز و تبلیغات در گوگل که بازویی قوی برای برندینگ و افزایش فروش است، دچار التهاب شده‌ است.
 
برخی از صاحبان کسب‌وکارها با یک حساب سرانگشتی ترجیح می‌دهند، کمپین گوگل ادوردز خود را متوقف کنند اما دقیقا در همین نقطه میزان فروش به یکباره کاهش می‌یابد و تغییر شیوه تبلیغات؛ هزینه‌های بیشتری را به آنها تحمیل می‌کند.
 
اگر بخواهید ساده فکر کنید چون دلار ( بخوانید تمام ارزها) گران شده است پس گوگل ادوردز مناسب نیست. اما با کمی دقت نظر در سرویس‌های تبلیغاتی داخل کشور و مقایسه میزان اثربخشی تبلیغات در گوگل با آن سرویس‌ها، قطعاً توقف کمپین‌های گوگلی در درازمدت به ضرر شماست.
 
از سویی دیگر تبلیغات در گوگل برای بسیاری از کسب‌وکارها با توسعه مدل جذب مشتری و ارائه خدمات به غیر‌ایرانیان فرصتی بی‌نظیر برای کسب درآمد دلاری است. به عبارتی افزایش نرخ ارز می‌تواند چراغی روشن بر زاویای نیمه تاریک کسب‌وکارهای آنلاین باشد که کمتر به آنها توجه شده است.
 
چرا تبلیغات در گوگل اثربخش‌تر از سرویس‌های تبلیغاتی داخلی است؟
 
گوگل ادوردز نوعی از تبلیغات کلیکی یا CPC است که تنها به ازای کلیک بر تبلیغ، هزینه محاسبه می‌شود. این شیوه توسط شرکت گوگل و از طریق پنل گوگل ادوردز قابل انجام است.
 
برخلاف نتایج نه چندان مناسب سیستم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی، کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز نتایج درخشانی را برای صاحبان کسب‌وکار به همراه دارد. قابلیت نمایش بنرهای تبلیغاتی در شبکه نمایش گوگل، اجرای کمپین‌های بازاریابی مجدد، تبلیغات در موتور جست‌وجوی گوگل و تبلیغات اپلیکیشن و نصب از جمله امکانات تبلیغات در گوگل است.
 
پرداخت هزینه‌های تبلیغات براساس بازدهی و هدفمندی دقیق در کمپین‌های گوگلی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا براساس محاسبات دقیق، میزان سود و سهم تبلیغ را تفکیک نموده و با جامعه هدف، براساس نیازها، سلایق و رفتارهای گروه کاربران هدف ارتباط برقرار کرده و خدمات خود را عرضه کنند. پرواضح است که این هدفمندی در هیچ‌یک از سرویس‌های داخلی ایرانی دیده نمی‌شود و متاسفانه آنچه که به عنوان هدفمندی اعلام و از بابت آن هزینه دریافت می‌شود، اطلاعات بسیار ناقص و نادرستی است.
 
جذابیت و مزیت دیجیتال مارکتینگ، قابلیت اندازه‌گیری دقیق عملکردهای تبلیغاتی و استفاده از سرویس‌های هدفمند و مطمئن در رساندن پیام به کاربران است. گرچه در این میان سرویس‌های متنوعی تلاش می‌کنند تا در همین مسیر حرکت کنند اما گوگل ادوردز – تبلیغات در گوگل برترین سرویس تبلیغاتی در دنیا، دنیای دیجیتال مارکتینگ را تغییر داده است.
 
وی دیجیتال مارکتینگ پارتنر رسمی گوگل در ایران و نیوزیلند و مجری تبلیغات اسپانسر اینستاگرام با هدف مشاوره در زمینه‌های تبلیغات در گوگل ادوردز و شبکه نمایش تبلغات گوگل، تبلیغات در اینستاگرام،  سئو و تبلیغات به تجارت‌های الکترونیک و سنتی بوجود آمده است. برای شروع تبلیغات گوگل ادوردز و تبلیغات در شبکه نمایش گوگل ، متخصصان وی دیجیتال مارکتینگ در کنار شما هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.