اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 25, 2018
13:21 چهارشنبه، 3ام مردادماه 1397
کد خبر: 92609

خوابهای گوگل برای سرویس ترجمه آنلاین

مدیرعامل گوگل به تازگی از ظرفیتهای بالای مالی سرویس ترجمه آنلاین گوگل (google translate) گفته است که می‌تواند تبدیل به یکی از بزرگترین منابع درآمدی این شرکت شود.
 
به گزارش New York Times، سرویس مترجم گوگل یک قابلیت کارآمد در رایانه ها و گوشی‌های موبایل متصل به اینترنت است. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که زبانهای خارجی مختلف را به زبان مادری یا برعکس ترجمه کنند. این سرویس به ویژه هنگامی که کاربر در کشور دیگری باشد بسیار کارآمد و مفید است.
 
حالا به تازگی سخنانی از سوی مدیرعامل شرکت توسعه دهنده سرویس ترجمه آنلاین گوگل (Google translate)، در فضای مجازی منتشر شده است که به وضوح نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت های بالای این سرویس کاربردی دارد به گونه ای که به باور وی، یکی از بزرگترین منابع درآمدی این غول تکنولوژی در آینده، به طور قطع گوگل ترنسلیت خواهد بود.
 
بر اساس آماری که وی در جریان گزارش مالی این شرکت برای سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی ارائه داد، این اپلیکیشن روزانه ۱۴۳ میلیون واژه را ترجمه می کند که عملکرد آن در طول مدت زمان برگزاری بازی های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت. این آمار از نظر او بسیار جالب توجه و ارزشمند است چرا که نشان دهنده ظرفیت بالای این سرویس و استقبال بی نظیر کاربران از آن است.
 
این سرویس که ۱۲ سال پیش توسط شرکت آمریکایی گوگل ارائه شد، قادر است تک واژه‌ها، واژه‌ها، عبارات و جملات بسیاری را از صدها زبان موجود در جهان ترجمه کند. این سرویس با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تحت تاثیر قرار گرفت و از فناوری های به روزی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره مند شد.
 
پیچای در جریان گزارش مالی گفت: من مفتخر و خشنودم که با حضور در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از میزان کاربرد و سودمندی گوگل ترنسلیت بازخوردهای بسیار مثبتی را از سوی کاربران دریافت کرده‌ام.
 
به گفته تحلیلگران، با اینکه هم اکنون سرویس ترجمه آنلاین گوگل به صورت کاملا رایگان در رایانه و گوشی های هوشمند قابل دسترسی است اما ممکن است با پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از هوش مصنوعی، این سرویس به چنان هوشمندی و تکاملی برسد که جایگزین مترجم در جهان شود و در این صورت می توان گفت که گوگل از این طریق قادر خواهد بود درامد هنگفتی را کسب کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.