تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 26, 2018
17:08 پنجشنبه، 4ام مردادماه 1397
کد خبر: 92652

۲۰ درصد کشاورزی ایران دیجیتالی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یک برنامه چهار ساله، ۲۰ درصد اقتصاد کشاورزی کشور دیجیتالی می‌شود که می تواند در افزایش تولید محصول در واحد سطح و بازدهی آب مصرفی تاثیرگذار باشد.
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی از توسعه بخش اقتصاد دیجیتالی در بخش کشاورزی خبرداد و اظهار کرد: با توسعه اقتصاد دیجیتالی در بخش کشاورزی شاهد افزایش 33 درصدی درآمد فعالان در این بخش خواهیم بود و  منجر به حضور 3000 درصدی بخش خصوصی در این حوزه می شود.
 
وی گفت: این تفاهم نامه در اصل سند همکاری برنامه چهارساله برای توسعه اقتصاد دیجیتالی در بخش کشاورزی است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کاهش مصرف سموم کشاورزی و افزایش بهره وری آب از مهمترین دستاوردهای همکاری دو وزارتخانه با بهره گیری از علم و دانش فناوری دیجیتالی است.
 
آذری جهرمی گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی و محدودیت منابع آبی استفاده از فناوری های دیجیتالی در بخش کشاورزی ضروری است بنابراین پیش از امضای تفاهم نامه همکاری بین دو وزارتخانه طرح های آزمایشی در دشت های مغان، قزوین و استان فارس اجرا شده است.
 
وی افزود: با استفاده از فناوری هوشمندسازی در شبکه نوین آبیاری در یکی از باغ های دشت مغان شاهد کاهش 30 درصدی مصرف آب بودیم و در یکی از کشتزارهای استان قزوین این عدد به 50 درصد صرفه جویی رسید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت آفات و کاهش مصرف سموم شیمیایی را از دیگر دستاوردهای تفاهم نامه مشترک دو وزارتخانه دانست و گفت: در اجرای طرح آزمایشی با بهره گیری از فناوری های دیجیتالی در دشت مغان یک میلیارد تومان کود شیمیایی کمتری در تولید محصول مصرف شد.
 
آذری جهرمی توسعه شبکه های کسب و کار را در فضای دیجیتالی از دیگر محورهای همکاری در تفاهم نامه مشترک دو وزارتخانه دانست و از آزادسازی 80 درصد داده های غیرحاکمیتی در اجرای طرح خبرداد.
 
وی افزود: براساس برنامه ششم توسعه 80 درصد مناطق کم برخوردار روستایی باید به شبکه های فناوری اطلاعات مجهز باشند که در این تفاهم نامه با همکاری وزارت جهادکشاورزی زیرساختهای این برنامه در مراکز ترویج کشاورزی و تعاونی های روستایی در قالب شبکه «جهاد نت» اجرا می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال اول مفاد تفاهم نامه در استان فارس اجرا خواهد شد.
 
آذری جهرمی ایجاد اشتغال را از دیگر موارد تفاهم نامه همکاری دو وزارتخانه دانست و افزود: باتوجه به اولویت های دولت در زمینه تحول و تحقق اقتصاد دیجیتالی ایجاد 100 هزار شغل محقق خواهد شد.
 
ارجاع پرونده شرکت های متخلف وارد کننده موبایل به دستگاه قضا
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  همچنین در باره آخرین خبر شرکت های متخلف واردات تلفن همراهگفت:​ پرونده های شرکت های متخلف وارد کننده موبایل به دستگاه قضایی ارجاع شد. 
 
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی، درباره سرنوشت شرکت های متخلف واردکننده موبایل افزود: اطلاعات مربوط به این شرکت ها با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی بررسی و برای رسیدگی و تعیین تکلیف به دستگاه قضایی ارجاع شد. 
 
وی گفت: در پیگیری های هفتگی که از دستگاه قضایی داریم حاکی از این است که موضوع به طور جدی رسیدگی می شود و منتظر اعلام نتایج از دستگاه قضایی هستیم.  ان شاءالله پرونده ها با سرعت رسیدگی و نتایج اعلام خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.