امنیت

فناوری اطلاعات

July 29, 2018
17:43 یکشنبه، 7ام مردادماه 1397
کد خبر: 92693

ارسال ایمیل های رمزگذاری شده ساده تر می شود

پروتون میل ارائه دهنده خدمات تبادل ایمیل های رمزگذاری شده قصد دارد با پشتیبانی از استاندارد رمزگذاری پی جی پی، ارسال و دریافت ایمیل های امن را ساده تر کند.
 
به گزارش وی تری، این روزها همه در مورد میزان امنیت ایمیل های خود نگران هستند و تلاش می کنند با ارسال ایمیل های رمزگذاری شده جلوی نقض حریم شخصیشان را بگیرند.
 
در عین حال دشواری های فنی مربوط به ارسال و دریافت ایمیل های رمزگذاری شده باعث می شود تا همه مردم و به خصوص کاربران عادی نتوانند از چنین خدماتی استفاده کنند. زمانی که دو نفر قصد تبادل ایمیل های رمزگذاری شده را دارند، باید از پروتکل های رمزگذاری یکسانی استفاده کنند و کلیدهای رمزگذاری را نیز به درستی تبادل کنند.
 
ProtonMail که یکی از مشهورترین سایت های تبادل ایمیل های رمزگذاری شده است، با پشتیبانی کامل از استاندارد رمزگذاری PGP در تلاش است بر این مشکلات غلبه کند.
 
ProtonMail پیش از این هم از استاندارد یادشده پشتیبانی می کرد، اما پشتیبانی آن به گونه ای نبود که تبادل ایمیل با دیگر سایت های سازگار با PGP را ممکن کند. زیرا هر یک از آنها بدین منظور از پروتکل های مختلفی استفاده می کردند و لذا کاربر سایت ProtonMail قادر به ارسال ایمیل برای کاربر Startmail نبود.
 
اما از این به بعد کاربران ProtonMail می توانند با ارسال کلیدهای عمومی PGP برای کاربران دیگر سرویس های ایمیل رمزگذاری شده برای آنها ایمیل بفرستند یا ایمیل های ارسالی آنها را بخوانند. همین فرایند به طور معکوس نیز ممکن است تا کاربران با دریافت کلیدهای عمومی رمزگذاری ایمیل های دیگران را دریافت کرده و بخوانند.
 
ProtonMail همچنین فرایندی را برای تایید کلیدهای مورد استفاده دوطرف در نظر گرفته تا افراد از امنیت این کلیدها مطلع شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.