امنیت

فناوری اطلاعات

July 30, 2018
15:39 دوشنبه، 8ام مردادماه 1397
کد خبر: 92728

نرم افزاری که نشت اطلاعات کاربر را هشدار می دهد

آپدیت جدید یک نرم افزار مدیریت پسورد، به محض نشت اطلاعات کاربر در فضای وب سیاه به او هشدار می دهد.
 
به گزارش دیلی میل، آپدیت جدید نرم افزار Dashlane لحظه ای که اطلاعات کاربر در dark web(وب سیاه) منتشر شود، به او هشدار می دهد.
 
آخرین نسخه از این نرم افزار مدیریت پسورد، اعماق اینترنت را برای جزئیات اطلاعات شخصی فاش شده کاربران جستجو می کند. این نرم افزار سراسر اینترنت را برای اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و پسوردهای کاربران خود رصد می کند.
 
وب سیاه یک گوشه مخفی از اینترنت است که موتورهای جستجو یا مرورگرهای معمول به آن دسترسی ندارند. در این گوشه از اینترنت تعدادی از وب سایت های خطرناک به تجارت مواد مخدر، تجارت اطلاعات سرقت شده کاربران، اسلحه و غیره می پردازند.
 
Dashlane اکنون می توان هنگام اشتراک گذاری اطلاعات کاربر به او هشدار و نشان داد کدامیک از حساب های کاربری آنلاین او در معرض خطر هکرها قرار دارد.  
 
به طور معمول افرادی که از یک ایمیل آدرس و پسورد به طور مکرر استفاده می کنند، در معرض هک اطلاعات قرار دارند.
 
به هرحال این شرکت نیویورکی برای تولید نرم افزار مدیریت پسورد شناخته شده است و هفته جاری آخرین نسخه محصول خود یعنی Dashlane6 را ارائه کرد.
 
نرم افزارهای مدیریت پسورد به کاربران اجازه می دهد برای هریک از حساب های کاربری آنلاین خود پسوردهایی مخصوص و جداگانه تولید کنند. این جزئیات به وسیله نرم افزار ذخیره می شود. علاوه برآن نرم افزار مذکور هرگونه نشت اطلاعات را رصد می کند.
 
به هرحال نسخه جدید این نرم افزار قابلیت رصد نشت اطلاعات ۵ ایمیل آدرس کاربر در وب سیاره را دارد. این شرکت امنیتی مخزن اطلاعاتی با بیش از ۱۲ میلیون سوابق مرتبط با هک و نشت اطلاعات دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.