تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 31, 2018
15:43 سه شنبه، 9ام مردادماه 1397
کد خبر: 92761

صنعت دیجیتال کلید بازگشت زنان عرب به جامعه

بر اساس آمار، زنان عرب توانسته‌اند با ورود به حوزه‌های مختلف علم به میدان رقابت با مردان بازگردند و به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.
 
به گزارش thecairoreview، بسیاری از مردم جهان همواره درباره زنان عرب تصور می‌کنند که آن‌ها هرگز به عرصه‌های کاری، حرفه‌ای و تحصیلی پا نمی‌گذارند و در میدان رقابت با مردان هموطن خود، همواره بازنده هستند.
 
اما گزارش‌های منتشره حاکی است که در سال‌های اخیر با افزایش روزافزون حضور زنان عرب در دانشگاه، محیط کار و تغییر طرز تفکر غالب در جامعه، زنان حضور بسیار گسترده‌تر و موفقیت آمیزتری در مقایسه با مردان عرب داشته‌اند. به‌گونه‌ای که تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد میزان ورود به دانشگاه، اخذ مدرک  و فارغ التحصیلی دانشجویان دختر در کشورهای عربی و اسلامی نسبت به دانشجویان پسر ۱۰۸ به ۱۰۰ گزارش شده است.
 
بر اساس نتایج این تحقیقات همچنین می‌توان دریافت که میزان موفقیت و سطح علمی دانشجویان دختر نیز در مقایسه با همتایان مرد خود بسیار بیشتر بوده است که این امر به وضوح نمایانگر عزم جدی زنان عرب برای ورود به عرصه‌های علمی، پژوهشی و حرفه‌ای است تا بتوانند از توانایی و استعدادهای خود به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند.
 
از طرفی دیگر، ۳۵ درصد از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و علم دیجیتالی از سوی مدیران زن تاسیس شده و مدیریت و کنترل تمامی امور شرکت نیز برعهده آنان است.  
 
موسسه تحقیقاتی Flat۶Labs به تازگی گزارش داده است که تعداد شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که با مدیریت یک زن تاسیس و مدیریت می‌شوند، در شهر قاهره، پایتخت مصر، ۳۰ درصد و در شهر جده عربستان ۴۵ درصد اعلام شده است.
 
بنابراین می‌توان گفت که حوزه دیجیتال به یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های زنان عرب برای ورود به عرصه‌های مختلف جامعه تبدیل شده است تا آن‌ها پا به پای مردان در جامعه به پیشرفت و تکامل صنایع و زیرساخت‌های متعدد کشور خود بپردازند.
 
آنطور که تحلیلگران برآورد کرده‌اند در سال‌های آینده زنان عرب به رشدی چشمگیر و بی‌نظیر دست پیدا خواهند کرد تا بتوانند در میدان رقابت با مردان هم‌وطن خود حضور بیشتری داشته و به پیروزی و موفقیت‌های بیشتری برسند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.