تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 4, 2018
16:02 شنبه، 13ام مردادماه 1397
کد خبر: 92864

چگونه مصرف باتری دستگاه اندرویدی را کاهش دهیم؟

با انتشار هر نسخه از سیستم‌عامل اندروید، عملکرد باتری دستگاه هم بهتر و بهتر می‌شود. با این حال برخی مواقع هستند که اپلیکیشن‌ها حجم بسیار زیادی از باتری شما را بدون اینکه بخواهید هدر می‌دهند. اغلب اوقات این اتفاق زمانی که یک اپلیکیشن در بک‌گراند در حال اجرا باشد رخ می‌دهد. در این مواقع که اپلیکیشن‌ها در بک‌گراند در حال اجرا هستند، به سرعت توان باتری دیوایس شما را مصرف می‌کنند و در یک چشم به هم زدن به شارژر نیاز پیدا می‌کنید.
 
حال امکان جلوگیری از اجرای اپلیکیشن در بک‌گراند از زمان معرفی اندروید اورئو به‌وجود آمده که این مسئله باعث جلوگیری از هدر رفتن ظرفیت باتری‌تان هم می‌شود. اما این کار در اندروید چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه این مطلب مراحل آن را برایتان شرح داده‌ایم.
 
نحوه متوقف کردن اپلیکیشن‌های بک‌گراند
 
ابتدا وارد تنظیمات و سپس وارد تب باتری شوید. در این پنجره به پایین صفحه بیایید تا بتوانید لیست اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید. هر اپلیکیشن نشان می دهد که چند درصد از توان باتری شما را مصرف کرده است.حال یک اپلیکیشن را لمس کلیک کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه «Background activity» را غیرفعال کنید. با این کار از اجرا شدن برنامه در بک‌گراند و هدر دادن باتری جلوگیری می‌کنید.
 
این عمل زمانی که یک برنامه را استفاده نمی‌کنید متوقف کرده از هدر رفتن باتری دستگاهتان جلوگیری می‌کند. سیستم‌عامل اندروید در بخش مدیریت مصرف باتری در نسخه‌های جدید عملکرد بهتری داشته است.
 
در کل برای اینکه بخواهید مصرف باتری دستگاهتان را در مواقع ضروری تا حد ممکن کاهش دهید کافیست آنها را در بخش «Background Activity» که در بالا توضیح دادیم غیرفعال کنید. در غیر این صورت ممکن است این برنامه‌ها ناخواسته باقیمانده ظرفیت باتری شما را مصرف کنند، حتی زمانی که اصلا از آنها استفاده نمی‌کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.