تلفن همراه

گوشی

August 5, 2018
19:53 یکشنبه، 14ام مردادماه 1397
کد خبر: 92900

اضافه شدن یک شماره عجیب به گوشی کاربران هندی!

hs user.jpg
 
کاربران گوشی های تلفن همراه در هند در روزهای گذشته شاهد اضافه شدن بدون اجازه یک شماره خاص به فهرست های تماس خود بوده اند و همین مساله موجب اعتراض آنها شده است.
 
به گزارش ورج، تعداد زیادی از این کاربران با حضور در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کرده و می گویند به خاطر نمی آورند که شماره مذکور را خود به فهرست تماس هایشان اضافه کرده اند و از این مساله متحیر و در عین حال عصبانی هستند.
 
شماره ای که بدون اجازه به فهرست تماس های کاربران اضافه شده، ۱-۸۰۰-۳۰۰-۱۹۴۷ است که یک شماره قدیمی متعلق به اداره شناسایی منحصر به فرد در هند است. وظیفه این اداره اختصاص یک شماره ۱۲ رقمی خاص به هر یک از ساکنان کشور هند بر مبنای ویژگی های بیومتریک و محل سکونت این افراد است. تماس با این شماره نیز رایگان است.
 
این مشکل تنها در گوشی های اندرویدی مشاهده شده و کاربران آیفون تنها در صورتی با مشکل مذکور مواجه می شوند که فهرست تماس های خود را از یک گوشی اندرویدی به آیفون ارسال کرده باشند.
 
این مشکل برای تمامی کاربران مدل های مختلف گوشی های اندرویدی – صرف نظر از اینکه از خدمات چه اپراتور تلفن همراهی استفاده می کنند – وجود داشته است. مقامات هندی تا به حال در مورد نحوه وقوع این مشکل هیچ توضیح خاصی ارائه نکرده اند.
 
اداره شناسایی منحصر به فرد هند در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و شماره های تخصیص یافته توسط آن کارکردی مشابه با شماره ملی در ایران یا شماره های تامین اجتماعی در امریکا دارند. جلوگیری از سرقت هویت، تسهیل شناسایی افراد و مقابله با کلاهبرداری از جمله اهداف اختصاص دادن شماره های مذکور است.
 
اداره یادشده دخالت خود در وقوع چنین مشکلی را رد و تصریح کرده که به دیگر سازمان ها یا افراد توصیه ای برای افزودن شماره های مذکور به فهرست تماس های کاربران ارائه نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.