تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 5, 2018
20:02 یکشنبه، 14ام مردادماه 1397
کد خبر: 92906

سمینار بلاک چین و ارزهای دیجیتال در موسسه کوثر

اولین سمینار تخصصی بلاک چین و ارزهای دیجیتال در موسسه اعتباری کوثر با حضور چند تن از مقامات برگزار شد.
 
این سمینار با حضور مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، معاونین، مدیران و کارشناسان حوزه مرکزی، در خصوص فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال برگزار گردید.
 
در حاشیه این سمینار، نیما امیر شکاری، مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در توضیح ضرورت های استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور گفت: امروزه فردی که خواندن و نوشتن می داند لزوما باسواد محسوب نمی‌شود بلکه؛ افرادی با سواد هستند که بتوانند داشته های ذهنی خود را بازآموزی مجدد کرده و در عرصه های جدید قرار بگیرند، لذا حوزه ارزهای دیجیتال یکی از اولویت های جدیدی است که باید آموزش های لازم در این خصوص به علاقه مندان داده شود.
 
وی همچنین افزود: با توجه به رشد سریع تکنولوژی آن چیزی که دنیا از ما می‌طلبد تطابق تصورات ذهنی ما با واقعیت های دنیای امروز می‌باشد که برگزاری چنین سمینارهایی می‌تواند پایه گذار این تغییرات در ذهن افراد و جامعه باشد.
 
در ادامه این سمینار، مصطفی امجدیان سرپرست معاونت بازاریابی و امور استان های موسسه کوثر با اشاره به تحولات بنیادین صورت گرفته در حوزه ارز دیجیتال گفت: تمامی کارکنان با قدم گذاشتن در این عرصه باید اطلاعات خود را به روز کنند تا از عقب ماندگی موسسه در این بخش، جلوگیری به عمل آید.
 
امجدیان در ادامه با اشاره به فراز و فرود های ارزهای دیجیتال در گذشته سخن گفت و اظهار داشت: این اتفاقات سبب جذب علاقه مندان و سرمایه گذاران در این حوزه شده است و در حال حاضر کشورهایی که در این حوزه هیچ گونه فعالیتی نداشتند، در این عرصه ورود یافته‌اند و کشور ما نیز با پیگیری‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تهیه دستورالعمل و آئین نامه های لازم در تلاش برای استفاده از ارزهای دیجیتال است.
 
همچنین در ادامه این سمینار علمی مطالبی درباره فناوری دفتر کل توزیع شده و فناوری DLT، انواع ارزهای دیجیتال و کاربرد آنها، پتانسیل های سرمایه‌گذاری و دغدغه‌ها، قراردادهای هوشمند و سایر کاربردهای بلاک چین در صنعت مالی و فرامالی توسط مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برای مخاطبین ارائه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.