اپراتورها

تلفن همراه

August 8, 2018
12:46 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92942

پوشش تلفن همراه درجنگل ابر منتفی شد!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه طرح پوشش آنتن دهی تلفن همراه درجنگل ابر شاهرودتوجیه اقتصادی ندارد،گفت: این پروژه از دستور کار سازمان تنظیم مقررات رادیویی خارج‌ شد.
 
سید مسعود میر رضایی در گفتگو با مهر، ضمن بیان اینکه جنگل ابر شاهرود دور از دسترس و خارج از فضای ارتباطی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه است، ابراز داشت: پروژه پوشش موبایلی این منطقه در چند مرحله کارشناسی و بازدید موردبررسی قرار گرفت و مشخص شد در اجرای آن دو چالش بزرگ تأمین نیروی برق و بسترسازی انتقال از طریق فیبر نوری، ارتباطات رادیویی و آنتن وجود دارد از سوی دیگر با توجه به گسترگی منطقه و سیستم توزیع پرفشار، هیچ نوع قابلیت استفاده از توان محیطی وجود ندارد همچنین انتقال برق نیز امری پر هزینه محسوب می شود در نتیجه با توجه به عدم حل این دو مشکل، پروژه پوشش آنتن جنگل فعلاً از پروژه‌های سازمان مقررات تنظیم رادیویی خارج‌شده است.
 
وی با بیان اینکه جنگل ابر شاهرود حدود ۳۲ کیلومتر از آخرین نقطه توزیع برق فاصله دارد، افزود: با برآورد قبل از افزایش قیمت دلار، برای انتقال برق  ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز بود که شرایط کنونی، شرایط اقتصادی آن توجیه پذیر نیست لذا هیچ اپراتوری حاضر به پذیرش این ریسک و سرمایه‌گذاری بدون بازگشت سرمایه نخواهد بود.
 
رفع مشکل آنتن دهی آبشار مجن 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، گفت: در تأمین برق مورد نیاز آنتن ها در جنگل ابر شاهرود، بحث تأمین انرژی خورشیدی نیز مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به اینکه اکثر نقاط منطقه پوشیده از ابر است، بحث تأمین برق از طریق نیروگاه خورشیدی برای آن ناحیه قابل وصول نیست.
 
میررضایی در پاسخ به سوالی دیگر با موضوع مشکل آنتن دهی آبشار مجن شاهرود نیز گفت: این امر در شش ماه دوم امسال برطرف خواهد شد چرا که در آن منطقه به دلیل فاصله اندک با آخرین نقطه ارتباط و همچنین برق، مشکلی برای تأمین آنتن دهی وجود ندارد همچنین برای اتصال اینترنت در این منطقه قول مساعد داده شده است.
 
ویبا بیان اینکه سیستم‌های ارتباطی در آبشار مجن برای شش‌ماهه نخست امسال آماده تحویل است اما راه اندازی آن در شش ماه دوم میسر خواهد بود، ابراز کرد: در شرایط حاضر پوشش تلفن همراه روستاها جزء تعهدات هیچ اپراتوری نیست و در روستاهای هدف گردشگری مانند ابر نیز با توجه به نصب بی. تی. اس، گزارشی از عدم پوشش تلفن همراه اعلام‌نشده است.
 
ضرورت مصون سازی حوزه سایبری در استان سمنان
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان همچنین گفت: برای روستاهای هدف گردشگری بخش بیارجمند مانند قلعه بالا، رضاآباد و منطقه احمدآباد خار توران نیز نامه‌نگاری‌هایی با سازمان مقررات رادیویی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۷ انجام و خوشبختانه مساعدت‌های لازم برای احداث و تأسیس سایت صورت گرفته است.
 
میررضایی درباره امنیت سایبری و بابیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل این حوزه کارگاه‌های آموزشی به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، ابراز داشت: سال گذشته در جریان حمله و نفوذ باج افزارها در سیستم‌های کامپیوتری کشور چندین کارگاه برای روشن شدن موضوع و ارائه آموزش‌های لازم به نهادهای دولتی اجرا شد تا در مواقع بحران حوزه سایبری استان سمنان از امنیت لازم برخوردار باشد.
 
میر رضایی بابیان اینکه برای به‌روز شدن اطلاعات تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای با اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های مطرح حوزه امنیت به امضا رسیده است از سوی دیگر برگزاری جلسات منظم با دستگاه‌های اجرایی استان در راستای پدافند غیرعامل حوزه سایبری در دستور کار قرار دارد برای مثال حوزه آب و برق که از اهداف حملات سایبری محسوب شده و عدم مصون‌سازی آن‌ها می‌تواند ضررهای بسیاری متوجه استان و کشور کند، یکی از اهداف این دوره‌های آموزشی و زیرساخت‌ها تأمین امنیت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.