اپلیکیشن

تلفن همراه

August 8, 2018
15:39 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92963

۱۴۵ اپلیکیشن حاوی بدافزار از فروشگاه گوگل حذف شدند

۱۴۵ اپلیکیشن از فروشگاه گوگل پاک شده اند. این اپلیکیشن ها حاوی بدافزاری هستند که به دستگاه های اندروید آسیبی نمی رساند اما پس از اتصال دستگاه به رایانه پی سی اطلاعات کاربر را سرقت می کنند.
 
به گزارش دیلی میل، گوگل اعلام کرده ۱۴۵ اپلیکیشن در فروشگاه گوگل (اپ استور ) این شرکت آپلود شده اند که حاوی فایل های مخرب هستند. این فایل ها برای حمله به رایانه های کاربران طراحی شده اند.
 
این اپلیکیشن ها که برخی از آنها هزاران بار دانلود شده اند اکنون از پلی استور حذف شده اند اما هنوز هم ممکن است در برخی از گجت های کاربران وجود داشته باشد.
 
این بدافزار به دستگاه های اندروید آسیب نمی رساند اما اگر گجت مبتلا به بدافزار به رایانه ویندوز متصل شود، اطلاعات شخصی کاربر را سرقت می کند.
 
هنگامیکه بدافزار وارد رایانه ای شود، ویروس می تواند ضربات کاربر بر کلیدهای کیبورد را ردیابی کند، شماره کارت اعتباری کاربر و پسورد او و حتی شماره تامین اجتماعی او را بخواند.
 
شرکت Palo Alto Networks این اپلیکیشن های بد را ردیابی کرده و به گوگل اطلاع داده است.
 
 این اپلیکیشن ها اکنون در پلی استور وجود ندارند اما از اکتبر ۲۰۱۷ در پلی استور وجود داشته و دانلود شده اند.
 
 برخی از این اپلیکیشن ها عبارتند از:
 
Baby Room
 
MotorTraiL
 
Tattoo Name
 
 Car garage
 
Japanese Garden 
 
House Terrace
 
 Skirt Design
 
Yoga Meditation
 
 Shoe rack
 
 Unique T-shirt
 
Mens Shoes
 
TV RuanG TaMu
 
Idea Glasses
 
Fashion Muslim
 
Bracelet
 
Clothing Drawing
 
Minimalist Kitchen
 
Nail Art
 
Ice cream stick
 
Roof
 
Children Clothes
 
Home Ceiling
 
PoLa BaJu
 
Living room
 
Bookshelf
 
Knitted Baby
 
Hair Paint
 
Wall Decoration
 
Painting Mahendi
 
Bodybuilder
 
Couple shirts
 
Unique Graffiti
 
Paper flower
 
Night gown
 
Wardrobe Ideas
 
Dining table
 
Gymnastics
 
Use Child
 
Window Design
 
Hijab StyLe
 
Wing Chun
 
Fencing Techniqu
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.