تلفن همراه

گوشی

August 8, 2018
16:29 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92967

شیائومی گوشی‌های Qin را با قیمت ۳۰ دلار عرضه می‌کند

شیائومی در یک حرکت تکان دهنده به تازگی یک سری گوشی ساده به نام Qin رونمایی کرده است. این دستگاه که کراودفاند شده، توسط شیائومی طراحی شده و با قابلیت‌های AI و رادیو ۴G همراه است. این پروژه توسط بیش از ۲۳،۰۰۰ نفر از مردم حمایت شده و ۶٫۵ میلیون یوآن پیش سفارش ثبت کرده است.
 
سری Qin نام سلسله معروف چینی را نشان می‌دهد، اما در زبان انگلیسی، بیشتر شبیه به “chin” به نظر می‌رسد. در ابتدا باید گفت که این دو گوشی از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و صفحه نمایشی ۲٫۸ اینچی با وضوح ۲۴۰ × ۳۲۰ پیکسل، همراه با صفحه کلیدی در ابعاد ۱۳۲×۵۳٫۸×۸٫۵ میلیمتر دارند. یک اسلات دوگانه نیز برای میکرو سیم کارت وجود دارد.
 
 
گوشیQin 1 گوشی ساده‌تری است و دارای یک چیپست MediaTek MT6260A با یک هسته ARM7 CPU و ۸ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه ذخیره سازی است. این گوشی GPS یا LTE ندارد، اما دارای قابلیت های Wi-Fi و بلوتوث ۴٫۲ می‌باشد‌. سیستم عامل آن Nucleus نامیده می‌شود و باتری آن با ظرفیت ۱۴۸۰ میلی آمپری‌اش باید ۱۵ روز شارژ نگه دارد.
 
 
گوشی Qin 1s مجهز به چیپست Spreadtrum SC9820 با دو هسته Cortex-A53 با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز می‌باشد. رم آن ۲۵۶ مگابایت است، در حالی که حافظه داخلی آن ۵۱۲ مگابایت می‌باشد. گزینه‌های اتصال شامل VoLTE، GPS، Wi-Fi و بلوتوث ۴٫۲ است. هر دو گوشی دارای یک شارژر USB-C و یک بلندگو مشبک در پایین هستند.
 
 
در مشخصات فوق چیزی بنظر کم می‌رسد که آن هم دوربین است. گوشی‌های Qin در پشت و جلو دارای دوربین نیستند. همچنین هیچ جک صوتی‌ای وجود ندارد، بنابراین باید با گوش دادن به موسیقی در هنگام رفت و آمد خداحافظی کرد.
 
 
این گوشی‌ها در رنگ‌های سیاه یا سفید و با قیمت CNY199، حدود ۳۰ دلار / ۲۵ یورو، موجود می‌باشند و فروش آن‌ها از ۱۵ سپتامبر آغاز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.