تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 8, 2018
16:38 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92973

ابداع سیستم عامل “اندروید برای ربات‌ها”

یک استارتاپ جدید تصمیم دارد متخصصان را به همکاری در ابداع نوعی سیستم عامل اندرویدی برای ربات‌ها ترغیب کند.
 
به گزارش تک‌کرانچ، سیستم اندروید تلفن‌های همراه هوشمند برای همه، آشناست اما تاکنون، یک "سیستم اندروید برای ربات" ابداع نشده و در عوض، سیستم‌های اختصاصی بسیاری ارائه شده‌اند. اکنون، یک استارتاپ جدید تصمیم گرفته این مشکل را برای بازارهای تجاری رباتیک حل کند.
 
استارتاپ "موو. ای‌ال" (MOV.AI) در نظر دارد شرایطی برای مخترعان، تولیدکنندگان و سازندگان فراهم کند تا با همکاری یکدیگر، نخستین سیستم عامل صنعتی را برای ربات‌های هوشمند ابداع کنند. در صورت موفق بودن این طرح، امکان تولید ربات‌های باهوش‌تر در مقیاس بزرگ برای خطوط اجرایی و تولیدی فراهم خواهد شد.
 
"موو. ای‌ال"، طرح خود را، یک "سیستم‌عامل ربات"(ROS) سازگار می‌داند و این به معنای توانایی این استارتاپ در گسترش ربات‌های خودکار است. ایده جدید، این است که سخت‌افزار، نرم‌افزار و تحقیق و توسعه از یکدیگر جدا شوند تا تنظیم خودکار ربات در مقیاس بزرگ یا کوچک، برای همه کاربران، با هزینه مناسب صورت گیرد.
 
مخاطبان اصلی این استارتاپ، سازندگان تجهیزات بارگیری مواد، تولیدکنندگان سیستم‌های خودکار و دیگر سازندگان مشارکتی ربات هستند.
 
"لیمور شوئیتزر"(Limor Schweitzer)، بنیانگذار "موو. ای‌ال" گفت: ما در این استارتاپ، ماموریت خود را برای ایجاد جهانی که در آن، بیشتر وظایف متداول بر عهده ربات‌ها است، انجام می‌دهیم تا به این ترتیب، ربات‌های شبه انسان، خلاق‌تر و سازنده‌تر باشند و بتوانند مقیاس‌پذیری سریع‌تری در زمینه تجاری داشته باشند. به عبارت دیگر، با این طرح، می‌توانیم این ماشین‌های متحرک که با کمک انسان‌ها راه‌اندازی می‌شوند، به ربات‌های خودکاری تبدیل کنیم که در همه مقیاس‌ها به صورت ایمن، با یکدیگر و با انسان‌ها کار می‌کنند.
 
این طرح، در حال حاضر با همکاری تولیدکنندگان بزرگ و مجریان صنعتی، دوره‌های آزمایشی خود را می‌گذراند و مدیران "موو. ای‌ال" موفق شده‌اند حدود سه میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.