سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 8, 2018
18:17 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92994

می نوت بوک پرو ۲ شیائومی در چین رونمایی شد

در ChinaJoy 2018 در شانگهای، شیائومی لپ تاپ جدید خود یعنی Mi Notebook Pro 2 را رونمایی کرد که ارتقائی برای Mi Notebook Pro که در ماه سپتامبر سال گذشته عرضه شد، می‌باشد.
 
نمایشگر همچنان مانند مدل نسل قبلی خود یعنی ۱۵٫۶ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱ درصدی و پوشش ۷۲ درصدی از فضای رنگی NTSC، است. به لطف استفاده از صفحه نمایش IPS، زاویه دید خوبی را به همراه ۳۰۰ نیت روشنایی ارائه می‌دهد.
 
پردازنده لپ تاپ از اینتل Core i7-7700HQ به پردازنده‌های Coffee Lake مبتنی بر Core i7-8750H ارتقا یافته است. این ارتقاء عملکرد دستگاه را به میزان ۳۱٫۷ درصد بهبود می‌بخشد، زیرا تراشه جدید در مقایسه با ۴ هسته‌ای قبلی، اکنون ۶ هسته دارد.
 
 
این لپ تاپ تا ۱۶ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه PCIe SSD و همچنین ۱TB هارد دیسک همراه است. پردازنده گرافیکی آن ۶ گیگابایت GeForce GTX 1060 NVIDIA با قابلیت تنظیم پیکربندی GTX 1050 Ti MaxQ، بسته به مدل لپ‌تاپ، می‌باشد.
 
شیائومی اجتماع Hi-Res Audio و Dolby Atmos را که با دو بلندگو داخلی ۳W کار می‌کنند، فراهم کرده است. از نظر اتصال، سه USB 3.0، یک پورت USB Type-C، یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، Ethernet گیگابیت و پورت HDMI 2.0 وجود دارد. این دستگاه دارای باند دوگانه Wi-Fi 802.11ac و بلوتوث v4.1 نیز می‌باشد.
 
صفحه کلید آن دارای نور پس زمینه با چهار ناحیه رنگی مستقل است و هر کلید ۱٫۸ میلیمتر ضخامت دارد. این کیبورد شامل یک کلید N، جدا از ۳۰ کلید معمول، و پنج کلید قابل برنامه‌ریزی می‌باشد. این دستگاه همچنین دارای سیستم خنک کننده داخلی با پیکربندی لوله‌های مسی ۳ + ۲ است که به حفظ درجه حرارت کمک می‌‌کند.
 
از لحاظ نرم افزاری، دستگاه ویندوز ۱۰ هوم مایکروسافت را به عنوان سیستم عامل اصلی اجرا می‌کند و همچنین با Office 2016 از پیش نصب شده برای دانش آموزان همراه است. این دستگاه در دو نوع با قیمت ۶۲۹۹ و ۷۵۹۹ یوان عرضه می‌شود. این مدل‌ها از ۱۶ ماه آگوست فروش خود را در چین آغاز می‌کنند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد دسترسی به Mi Notebook Pro 2 در بازارهای دیگر وجود ندارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.