رسانه‌های اجتماعی

August 8, 2018
18:22 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92999

از فروش «خانه به خانه» تا مدیرعاملی یوتیوب

یکی از زنان موفق حوزه تکنولوژی، «سوزان وویچیتسکی» مدیرعامل فعلی یوتیوب است. وی که از فوریه سال 2014 تاکنون بر جایگاه مدیرعاملی یوتیوب تکیه زده، متولد 5 ژوئیه 1968 در امریکاست و پدرش لهستانی‌الاصل و یکی از پروفسورهای دانشگاه استنفورد است.
جالب است بدانید مدیرعامل فعلی یوتیوب با اینکه در خانواده‌ای زندگی می‌کرد که وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی و فرهنگی داشتند ولی در 11 سالگی با مراجعه خانه به خانه، به فروش وسایل مختلف می‌پرداخت. وی در سال 1990 از دانشگاه‌ هاروارد فارغ‌التحصیل رشته تاریخ و ادبیات شد و هرچند از ابتدا قصد داشت دکترای خود را در رشته اقتصاد بگیرد ولی وقتی علاقه خود  را به تکنولوژی دید از خواسته‌‌اش صرف‌نظر کرد و در راه دیگری گام گذاشت که البته موفقیت‌های بسیاری نیز کسب کرد.
زندگی «سوزان» با فناوری رقم خورده بود چون درست در سال 1998 یعنی سالی که لری پیج و سرگئی برین گوگل را در گاراژ خانه وویچیتسکی بنیان گذاشتند، سوزان در کمپانی اینتل مشغول به کار بود.
وی سپس وارد کمپانی گوگل شد و در توسعه بخش‌هایی از این کمپانی مانند تصاویر و کتاب، نقشی عمده داشت و سرانجام هم مسئول تبلیغات گوگل و بخش‌های آنالیز و پژوهشی مربوط به آن شد.
وقتی یوتیوب به عنوان یک استارتاپ کوچک در رقابت با سرویس ویدئویی گوگل برنده شد، سوزان پیشنهاد خرید این استارتاپ را در جلسه هیأت مدیره مطرح کرد. وی دو خرید سودآور برای گوگل داشت که یکی خرید 1.65میلیارد دلاری یوتیوب در سال 2006 و دیگری خرید 3.1 میلیارد دلاری  DoubleClick در سال 2007 بود.
«سوزان» که در سال 2014 مدیرعامل یوتیوب شد، در سال 2015 به عنوان یکی از 100چهره تأثیرگذار تایمز و قوی‌ترین زن در اینترنت شناخته شد. با ورود وی به یوتیوب، درصد کارمندان زن از 24 درصد به 30 درصد رسید و همچنین تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزایش یافت به گونه‌ای که امروز یوتیوب بیش از 1.8میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و کاربران روزانه یک میلیارد ساعت فیلم روی این پلتفرم می‌بینند.
وی همچنین اپلیکیشن‌های جدید یوتیوب را برای کاربران علاقه‌مند به خانواده، بازی، موزیک و… راه‌اندازی کرد. طراحی سرویس تبلیغاتی YouTube Red و نیز سرویس تلویزیون اینترنتی YouTube TV نیز بخشی دیگر از کارنامه موفق وی است.
سوزان همچنین تلاش کرد با محتوای خشونت‌آمیز و سخنان تنفرآمیز مقابله کند.«سوزان وویچیتسکی» در سال 1998 ازدواج کرد و ثمره این ازدواج 5 فرزند است. برای وی ایجاد توازن بین خانواده و شغل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی همچنین برای حقوق مهاجران سوری، مقابله با تبعیض نژادی در کمپانی‌های فناوری و علاقه‌مند کردن دختران به علوم کامپیوتر و کدنویسی نیز تلاش بسیاری داشته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.