اپراتورها

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

August 9, 2018
14:42 پنجشنبه، 18ام مردادماه 1397
کد خبر: 93001

راهنمای روش های سریع و آسان برای خرید بسته های اینترنتی اپراتورها

در حال حاضر ۳ اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل تامین کننده‌های اصلی اینترنت همراه کشور قلمداد می‌شوند. از طرفی ارتقاء شبکه‌های نسل سوم و چهارم و استفاده‌ی گسترده‌ی کاربران از اپلیکیشن‌هایی که به اینترنت نیاز دارند باعث شده که استفاده از اینترنت همراه در کشورمان با رشد بی سابقه‌ای مواجه شود.

اپراتور‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل دو راه حل را برای استفاده از اینترنت همراه در اختیار کاربران قرار داده‌اند؛ یکی از آن‌ها استفاده از تعرفه‌ی آزاد است که یقینا برای کاربران پر مصرف مقرون به صرفه نیست و انتخاب دیگر خریداری بسته‌های اینترنتی متنوع توسط اپراتور‌هاست.

در مطلبی که پیش رو دارید قصد داریم راهنمایی جامع و کاملی از روش‌های سریع و آسان برای خرید بسته‌ی اینترنتی سه اپراتور اصلی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

استفاده از وبسایت اپراتور‌ها
ایرانسل

 

 

 

ایرانسل تلاش زیادی کرده تا بهترین خدمات را به آسان ترین شکل ممکن برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

برای خرید بسته‌های اینترنتی نسل سوم و چهارم کافیست به این لینک مراجعه کنید و و سپس از بخش بسته‌‌ها از میان گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کرده و وارد صفحه‌ی مورد نظر شوید. در ادامه می‌توانید روی گزینه‌ی خرید آنلاین که زیر هر بسته وجود دارد کلیک کنید و وارد محیط پرداخت شوید.

از این صفحه، با وارد کردن شماره‌ی سیم کارت و نوع آن (اعتباری یا دائمی) پرداخت خود را نهایی کنید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از بسایت ایرانسل نیازی به عضویت در وبسایت ایرانسل ندارید و می‌توانید بدون ورود به حساب کاربری خود نسبت به خرید بسته‌های اینترنتی اقدام کنید.

 

 

ایرانسل مدتی می‌شود که از نسخه وب ایرانسل من نیز رونمایی کرده و می‌توانید از این طریق به خرید بسته‌های اینترنتی و شارژ تلفن همراه خود بپردازید. کافیست بهاین لینک بروید و شماره‌ی تلفن خود را وارد کنید و سپس به پنل خود دسترسی داشته باشید.

از این طریق و از لیستی که سمت راست تصویر قرار گرفته است، می‌توانید نسبت به خرید بسته‌های افزایشی روزانه، هفتگی، ماهانه و … اقدام کنید. قیمت‌ بسته‌ها در این بخش هیچ تفاوتی با خرید مستقیم از وبسایت ایرانسل ندارد.

ایرانسل از یک ویژگی جدید پشتیبانی می‌کند که بوم نام دارد. مشترکین ایرانسل با بوم می‌توانند بر حسب نیاز و میزان مصرف خود، بسته‌ی مورد نیاز خود را مشخص کنند و سفارش دهند. برای این کار می‌توان از وبسایت ایرانسل من، اپلیکیشن و کد دستوری که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد استفاده کنند.

همچنین ویژگی دیگر ایرانسل بوم+ نام دارد. مشترکین ایرانسل با استفاده از بوم+ می‌توانند در صورت تمام شدن حجم اینترنت از اعتبار مکالمه‌ی بسته‌ی ترکیبی برای مصرف اینترنت و برعکس استفاده نمایند. البته باید توجه داشت که بهای استفاده از اینترنت همراه به میزان سه برابر از اعتبار مکالمه کم می‌کند. برای طراحی بسته‌ی ترکیبی خود می‌توانید از نسخه‌ی وب ایرانسل من، اپلیکیشن ایرانسل من و یا کد دستوری که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد استفاده کنید.

همراه اول

 

 

یکی از راه های شارژ بسته های اینترنتی همراه اول وبسایت این اپراتور است. بدین منظور از طریق این لینک وارد حساب کاربری خود شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید در سامانه اینترنتی همراه اول ثبت نام کنید.

پس از ورود به پنل خود در همراه من از لیست سمت راست روی خدمات من رفته و سپس روی گزینه‌ی اینترنت نوترینو کلیک کنید. سپس گزینه‌ی بسته نوترینو که در وسط صفحه وجود دارد را انتخاب کنید. در صفحه‌ی جدید می‌توانید بسته‌های مختلف اینترنت نوترینو را مشاهده کنید و گزینه‌ی مطلوب خود را انتخاب و سپس نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید.

البته شاید نیاز مبرم به متصل شدن به همراه من کمی خسته کننده به نظر برسد. اما همراه اول در وبسایت خود امکان خرید مستقیم بسته‌های اینترنتی را نیز فراهم کرده است. برای این کار کافیست به فروشگاه رسمی همراه اول رفته و سپس از بخش خرید بسته نسبت به خرید بسته‌ی اینترنتی همراه مورد نظر اقدام کنید.

 

 

تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی یکی از ویژگی‌هاییست که همراه اول از آن استفاده می‌کند. این ویژگی به دو صورت امکان می‌پذیرد:

تمدید خودکار زمانی: این قابلیت برای بسته های 30 روزه آلفا و آلفا+ است که پس از گذشت 30 روز به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می توانند از طریق پنل همراه من و مراجعه به صفحه بسته های نوترینو تمدید خودکار را لغو کنند.

تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه روزی، تمامی بسته های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می توانند از طریق پنل همراه من و مراجعه به صفحه بسته های نوترینو تمدید خودکار را لغو کنند.

رایتل

 

 

رایتل نیز همچون ایرانسل خدمات مشابهی را برای ارائه بسته های اینترنت همراه از طریق وبسایت خود در اختیار کاربران گذاشته است. کافیست به این لینک بروید و پس از وارد کردن شماره سیم کارت رایتل خود وارد پنل خرید بسته های اینترنتی شوید. در ادمه بسته دلخواه خود را تعیین و روی گزینه خرید نقدی کلیک کنید.

 

 

همچنین در صورت نیاز می توانید با مراجعه به سامانه مدیریت حساب، وارد شدن به حساب کاربری خود و مراجعه به این لینک جهت خرید بسته های اینترنت همراه رایتل اقدام نمایید. سامانه مدیریت حساب اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص سیم کارت مورد نظر و بسته های فعال در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از اپلیکیشن اپراتور‌ها

ایرانسل

 

 

این روز‌ها ترجیح بیشتر کاربران استفاده از تلفن‌های همراه است. خصوصا برای موضوعاتی که به طور مستقیم به تلفن‌های همراه ارتباط دارد. با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شده تلفن‌های هوشمند، ایرانسل هم سعی کرده تا از این قافله عقب نماند و به همین منظور اپلیکیشن ایرانسل من را عرضه کرده تا کار مشترکانش را راحت تر کند.

ایرانسل من ابزاری ساده و رایگان است که با استفاده از آن قادر هستید میزان مصرف اینترنت، هزینه‌های تماس و پیامک‌ها خود را مدیریت کنید. البته این اپلیکیشن قابلیت‌های به مراتب بیشتر دیگری هم دارد.

به وسیله‌ی اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانید به راحتی بسته‌های افزایشی خریداری کنید، بسته‌های ترکیبی (بوم و بوم+) بسازید و آن‌ها را بخرید و یا بسته‌های اینترنتی را به دوستان خود هدیه دهید. امکان مدیریت همزمان چند حساب ایرانسلی نیز با استفاده از این اپلیکیشن امکان‌ پذیر است.

البته توجه داشته باشید که بسته‌های هفتگی و ماهانه که از طریق اپلیکیشن ایرانسل من خریداری می‌شوند به طور پیش فرض دارای قابلیت تمدید خودکار هستند. در صورت تمایل برای غیر فعال سازی این قابلیت، می‌توانید به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنید.

برای لغو تمدید خودکار از طریق اپلیکیشن ایرانسل من کافیست با مراجعه به بخش خرید بسته افزایشی و سپس انتخاب گزینه‌ی بسته‌های افزایشی فعال با تمدید خودکار نسبت به لغو آن اقدام نمایید.

همراه اول

 

 

خدمات ارائه شده توسط همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من کاملا همانند نسخه‌ی وب آن است. با رفتن به وبسایت رسمی همراه اول می‌توانید به راحتی نسخه‌های اندروید و iOS اپلیکیشن همراه من را دریافت کنید.

بعد از اجرای اپلیکیشن همراه من می‌توانید با رفتن به بخش خدمات من در پایین صفحه و سپس رفتن به بخش اینترنت نوترینو بسته‌های اینترنتی موجود را مشاهده کنید. البته به یاد داشته باشید که مشترکان اعتباری همراه اول باید قبل از فعالسازی بسته‌های اینترنتی به میزان مطلوب حساب خود را شارژ کرده باشند. این موضوع در رابطه با مشترکان دائمی وجود ندارد.

این اپلیکیشن به طور کامل نسخه‌ی همراه وبسایت همراه اول به شمار می‌رود و ویژگی‌های جدیدی را ارائه نمی‌کند اما کار‌هایی نظیر دریافت شارژ، مشاهده‌ی صورتحساب‌های دوره‌ای، مشاهده‌ی میزان اینترنت مصرفی و پرداخت صورتحساب‌ها به صورت آنلاین از فعالیت‌هاییست که همراه من از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

تمدید خودکار بسته‌های همراه اول نیز به طور پیش فرض به دو صورت انجام می‌پذیرد که در بخش خرید بسته‌‌ی اینترنت همراه از طریق وبسایت به آن‌ها اشاره کرده بودیم.

رایتل

 

 

رایتل که خود را یکی از پیشگامان ارائه خدمات نوین در خصوص اینترنت موبایل می‌داند اقدام به عرضه‌ی اپلیکیشن رایتل من کرده است. اپلیکیشن رایتل من را می‌توانید از وبسایت رسمی رایتل دانلود کنید. این اپلیکیشن برای هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS در دسترس است.

با استفاده از نرم افزار کاربردی رایتل من می‌توانید بسیاری از امور مربوط به سیمکارت خود را انجام دهید. مثل خرید شارژ، بسته‌ی اینترنت همراه و شور انگیز. همچنین می‌توانید از جزئیات حساب سیم‌کارت‌های رایتل خود مطلع شوید و میزان مصرف اینترنت خود را از طریق این اپلیکیشن بررسی کنید.

برای خرید بسته‌ها نیز کافیست اپلیکیشن را اجرا کنید و با حساب کاربری خود وارد شوید. از طریق بخش خرید بسته و سپس گزینه‌ی اینترنت همچون وبسایت رایتل اقدام به خرید کنید.

استفاده از کد دستوری USSD

سرویس USSD

 

 

ایرانسل

مشترکین ایرانسل می‌توانند به شماره گیری کد دستوری #۵*۵۵۵* نسبت به خرید بسته‌های اینترنتی همراه این اپراتور اقدام نمایند. به طور کلی برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به کد‌های دستوری ایرانسل به این لینک مراجعه کرده و اطلاعات کامل در زمینه‌ی کد‌های دستوری را مشاهده کنید.

همراه اول

مشترکین همراه اول می‌توانند برای فعالسازی بسته‌های اینترنتی آلفا+ (سرعت بدون مرز) از کد‌ دستوری #۱۰۰* استفاده کنند. همچنین برای بسته‌های آلفا+ بلند مدت علاوه بر استفاده از کد دستوری #۱۰۰* می‌توانند از کد دستوری #۱۰* نیز بهره‌مند شوند. برای کسب اطلاعات کامل درباره‌ی کد‌های دستوری همراه اول به این لینک مراجعه کنید و سپس به بخش بسته‌های آلفا+ بروید و در جدولی که تعبیه شده ویژگی هرکدام از بسته‌ها را مشاهده کنید.

رایتل

مشترکین رایتل نیز می‌توانند به راحتی کد دستوری #۱۴۲* را شماره گیری کنند و پس از مشاهده‌ی بسته‌های اینترنتی موجود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

خرید بسته‌ی اینترنتی از طریق اپلیکیشن آپ و هف هشتاد

آپ

خرید بسته اینترنتی

 

 

یکی از اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند کار مشترکان این سه اپراتور‌ را آسان کند، آپ نام دارد. با استفاده از اپلیکیشن آپ می‌توانید کار‌های مختلف نظیر خرید بلیت هواپیما، خرید شارژ، کارت به کارت، پرداخت قبوض، شرکت در خیریه‌ها و همچنین خرید بسته‌های اینترنتی همراه را انجام دهید.

برای خرید بسته‌ی اینترنت همراه از طریق اپلیکیشن آپ، بعد از نصب برنامه و دریافت کد فعالسازی که به شما پیامک داده می‌شود، باید به قسمت خرید شارژ اینترنت بروید. سپس در قسمت بالایی پکیج اینترنت را انتخاب کنید و شماره‌ تلفن خود را وارد کنید. در انتها اپراتور خود را مشخص کنید. بعد از آنکه روی گزینه‌ی استعلام می‌زنید، همه‌ی بسته‌های اینترنتی موجود اپراتور شما نمایش داده می‌شود. گزینه‌ی مطلوب خود را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

هف هشتاد

خرید بسته اینترنتی

 

 

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی این روز‌ها هف هشتاد نام دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید بسیاری از کار‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهید. از پرداخت قبوض گرفته تا خریداری بلیط هواپیما و همینطور خرید بسته‌های اینترنتی همراه.

برای خرید بسته‌های اینترنتی از طریق این اپلیکیشن، باید پس از دریافت کد فعالسازی از طریق پیام وارد حسابتان شوید. سپس از بین گزینه‌های موجود که به صورت یک دایره در وسط صفحه وجود دارد گزینه‌ی خرید بسته‌ی اینترنت را انتخاب کنید. سپس روی آن بزنید و وارد شوید. اپراتور خود را انتخاب کرده و سپس شماره‌ی تلفن همراه خود را در بخش مربوطه وارد کنید. سپس نوع دوره (روزانه، هفتگی، ماهانه و …) و همچنین نوع بسته‌ی مورد نیازتان را از لیست مربوطه انتخاب کرده و در انتها با زدن گزینه‌ی تایید آن را خریداری کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.