تلفن همراه

گوشی

August 9, 2018
20:08 پنجشنبه، 18ام مردادماه 1397
کد خبر: 93017

همه آنچه از گوشی گلکسی نوت ۹ می‌دانیم

 

7 آگوست 2018

گلکسی نوت 9

فقط چند ساعت به معرفی جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ مانده است. مطابق معمول تمام گوشی‌های پر سروصدا، از ماه‌ها پیش انتشار شایعات مربوط به این گوشی آغاز شدند. از بهره‌گیری حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش گرفته تا موارد دیگر. با این حال، بعد از گذشت زمان، در مورد گوشی گلکسی نوت ۹ به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کردیم. در این مطلب قصد داریم در مورد زمان عرضه، قیمت، مشخصات فنی گلکسی نوت ۹ و تمام اطلاعات دیگری که از این گوشی می‌دانیم صحبت کنیم.

اول از همه باید بگوییم که طراحی این گوشی تفاوت چندانی با گلکسی نوت ۸ نخواهد داشت. البته اگر به جنبه مثبت این موضوع نگاه کنیم، این موضوع به معنای عدم وجود بریدگی نمایشگر و بهره‌گیری از جک هدفون است. با این حال، این عدم تغییر در طراحی به معنای بهره‌گیری از دکمه بیکسبی هم هست که البته در این گوشی عملکرد سریع‌تری دارد و قابلیت‌های بیشتری به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، بارها جایگاه جدید حسگر اثر انگشت این گوشی از جانب منابع مختلف مورد تایید قرار گرفته و در گوشی گلکسی نوت ۹ در پایین دوربین دوگانه تعبیه شده است. همچنین طبق گزارش‌ها، سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های جدید و جذابی عرضه می‌کند که در کنار رنگ‌های متنوع قلم S Pen، توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

حالا بهتر است که به سخت‌افزار بپردازیم. مطابق معمول، این گوشی از سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی سوپر AMOLED است که در کنار رزولوشن QHD پلاس و بهبود دیدپذیری در فضای بیرونی، کیفیت فوق‌العاده‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. قلب تپنده این گوشی برای بازار آمریکا و چین تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است و در باقی بازارها هم این گوشی همراه با تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ عرضه می‌شود.

در بخش مربوط به حافظه رم و حافظه داخلی، طبق گزارش‌ها سامسونگ مدل جدید مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی معرفی خواهد کرد. البته طبق همین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد این مدل محدود به کشور کره جنوبی است و در دیگر کشورها عرضه نمی‌شود. اما در ویدیویی که دو روز پیش منتشر شد، سامسونگ به گوشی مجهز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه تأمین‌شده از جانب microSD اشاره می‌کند. مدل پایه این گوشی از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، سیستم دوربین گلکسی نوت ۹ مشابه گلکسی اس ۹ پلاس خواهد بود. این یعنی شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر (f/1.5-2.4) خواهیم بود که در کنار آن هم یک لنز تله‌فوتو با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تعبیه شده است. البته این دوربین‌ها در یک ویژگی بهتر از دوربین‌های گلکسی اس ۹ پلاس خواهند بود و این بهبود در زمینه‌ی فیلم‌برداری سوپر اسلوموشن است؛ در این گوشی مدت‌زمان فیلم‌برداری با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه دو برابر شده است. در جلوی این گوشی هم شاهد دوربین آشنای ۸ مگاپیکسلی خواهیم بود که در کنار آن یک اسکنر عنبیه هم تعبیه شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این گوشی، قلم S Pen است. در چند سال گذشته، سامسونگ توجه زیادی به این قلم نشان نداده است و اگر شایعات مربوط به این قلم صحیح باشند، باید انتظار قابلیت‌های جذابی را داشته باشیم. این قلم از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و همین باعث می‌شود که بتواند تعداد زیادی از قابلیت‌های جدید را ارائه کند. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، می‌توانیم انتظار کاربرد این قلم به‌عنوان کنترل‌کننده شاتر دوربین، کنترل پخش موسیقی و حتی قابلیت‌های مربوط به بازی‌ها را داشته باشیم. وقتی که این قلم در گوشی قرار می‌گیرد، به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و به همین خاطر کاربران بدون نگرانی برای اتمام شارژ، می‌توانند از این قلم بهره ببرند.

گلکسی نوت 9

سامسونگ بار دیگر با همکاری شرکت AKG، ایربادهای این شرکت را همراه با این گوشی عرضه خواهد کرد. در ضمن اسپیکرهای استریو قدرتمند گلکسی نوت ۹ توسط شرکت AKG تنظیم شده‌اند تا بهترین تجربه را برای کاربران رقم بزنند.

انتظار می‌رود این گوشی با اندروید ۸٫۱ اوریو عرضه شود که بر روی آن رابط کاربری Samsung Experience قرار گرفته است. انرژی این گوشی از جانب یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که این یعنی کاربران بدون هیچ نگرانی‌ای از بابت تمام شدن شارژ، می‌توانند ساعات زیادی از این گوشی استفاده کنند.

این گوشی از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد و به همین خاطر کاملا طبیعی است که این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این شرکت کره‌ای در کنار عرضه این گوشی، یک شارژر بی‌سیم دوگانه را هم عرضه خواهد کرد که کاربران با بهره‌گیری از این شارژر، در کنار شارژ گوشی خود، مثلا می‌توانند گلکسی واچ خود را هم به‌صورت بی‌سیم شارژ کنند.

گلکسی نوت 9

در نهایت باید به مبحث شیرین قیمت‌گذاری بپردازیم. خبر خوب این است که این گوشی گران‌تر از نسل قبلی خود نخواهد بود اما خبر بد این است که قیمت پایه این گوشی در اروپا همچنان مبلغ هنگفت ۹۹۹ یورو و در آمریکا ۹۳۰ دلار خواهد بود.

در این مطلب تلاش کردیم که به‌صورت مختصر و مفید به تمام اطلاعات موثقی که در مورد این گوشی منتشر شده، اشاره کنیم. در روز ۱۸ مرداد در ساعت ۱۹:۳۰ مراسم رونمایی این گوشی آغاز می‌شود و برای اینکه از جزییات نهایی خبردار شویم، باید تا این روز صبر کنیم.

شما در مورد این گوشی چه فکر می‌کنید؟ آیا با توجه به اخبار منتشر شده، فکر می‌کنید این گوشی شما را هیجان‌زده خواهد کرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: GSM Arena

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.