تلفن همراه

گوشی

August 9, 2018
20:12 پنجشنبه، 18ام مردادماه 1397
کد خبر: 93020

پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان را بشناسید

 

9 آگوست 2018

پرفروش ترین گوشی

حالا بیش از هر زمان دیگری، دست ما برای خرید گوشی‌های هوشمند بازتر است. زیرا حالا با توجه به بودجه‌های مختلف، انتخاب‌های زیادی پیش روی خود داریم و هر روزه افراد بیشتری به استفاده از گوشی‌های هوشمند روی می‌آورند. در چنین بازار شلوغی، فقط گوشی‌های هوشمند معدودی می‌توانند فروش بسیاری زیادی داشته باشند. مدتی پیش به پرفروش ترین گوشی های جهان پرداختیم. اما حالا می‌خواهیم به ۵ تا از پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان نگاهی بیندازیم. در ادامه همراه ما باشید.

گلکسی اس ۳ و آیفون ۵

فروش: ۷۰ میلیون دستگاه

گلکسی اس ۳

حدود ۷۰ میلیون دستگاه از گلکسی اس ۳ و نسل پنجم آیفون در طول عمر آن‌ها به فروش رفته است. متأسفانه، شرکت‌های فعال در زمینه‌ی آمار فروش گوشی‌ها، این آمار رو عمدتا به نزدیک‌ترین میلیون گرد می‌کنند و به همین خاطر نمی‌توانیم بگوییم که کدام‌یک از آن‌ها فروش بیشتری داشته‌اند.

نکته‌ی جالب‌توجه در مورد این گوشی این است که هردوی آن‌ها نسل بعدی گوشی‌های بسیار محبوب گلکسی اس ۲ و آیفون ۴ اس محسوب می‌شوند. هردوی این گوشی‌ها در سال ۲۰۱۲ عرضه شده‌اند که دوران اوج رشد بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آمد.

تلاش‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۲، جایگاه این شرکت را به‌عنوان یک شرکت مهم در صنعت گوشی‌های هوشمند محکم‌تر کرد و باعث شد در بین دیگر سازندگان گوشی‌های اندرویدی به یک شرکت مهم‌تر بدل شود. نسل پنجم آیفون هم تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشت و مهم‌ترین نکته‌ی آن بهره‌گیری از یک نمایشگر نسبتا بزرگ‌تر نسبت به نسل قبلی خود بود.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

فروش: ۷۸ میلیون دستگاه

آیفون ۷

در رتبه‌ی چهارم پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان، آیفون ۷ و ۷ پلاس قرار دارد. همین ابتدای امر باید بگوییم آمار فروش سری آیفون‌ها به‌صورت کلی منتشر می‌شود و به همین خاطر به آمار فروش جداگانه این گوشی‌ها دسترسی نداریم. سامسونگ هم در مورد آمار فروش سری گوشی‌های گلکسی اس، اج و مدل‌های پلاس چنین رویکردی را اتخاذ کرده و نمی‌توانیم به‌صورت جداگانه به آمار فروش این گوشی‌ها اشاره کنیم. به همین خاطر هرچند این گوشی شاید تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشته باشند، اما چون از یک سری محسوب می‌شوند، آن‌ها را در این فهرست قرار دادیم.

از جمله قابلیت‌های این دو گوشی می‌توانیم به مقاومت در برابر آب، بهره‌گیری از حافظه داخلی بیشتر و باتری حجیم‌تر اشاره کنیم که باعث شد بسیاری از خریداران پول خود را برای خرید این گوشی‌ها خرج کنند.

گلکسی اس ۴

فروش: ۸۰ میلیون دستگاه

گلکسی اس ۴

در مقام بعدی فهرست پرفروش ترین گوشی های هوشمند، گوشی گلکسی اس ۴ سامسونگ قرار دارد که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. با وجود اینکه سامسونگ بعد از این گوشی، گجت‌های بهتر و جذاب‌تری را روانه‌ی بازار کرده، اما هنوز آمار فروش هیچ‌کدام از آن‌ها به پای فروش این گوشی نرسیده است. موفقیت این گوشی هم تأثیر زیادی در استحکام جایگاه سامسونگ داشت و این شرکت بیش‌ازپیش به نام مهمی در صنعت گوشی‌های هوشمند بدل شد.

از جمله ویژگی‌های شاخص گلکسی اس ۴، سخت‌افزار باکیفیت و نرم‌افزار جذاب آن بود. هرچند در آن زمان هم رابط کاربری Touchwiz مورد انتقادهای زیادی قرار می‌گرفت، اما برخی از ویژگی‌های این رابط کاربری توجه کاربران زیادی را جلب کرد. علاوه بر این، عرضه این گوشی نشان داد که سامسونگ در مقایسه با دیگر سازندگان اندرویدی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به لطف چنین گوشی‌های محبوبی، برند گلکسی به‌عنوان یک برند جذاب و نوآور در صنعت گوشی‌های هوشمند مطرح شد.

نوکیا ۵۲۳۰

فروش: ۱۵۰ میلیون دستگاه

نوکیا ۵۲۳۰

هرچند برند نوکیا در بین پرفروش ترین گوشی های جهان جایگاه پررنگی دارد، اما بسیاری از افراد انتظار دیدن این برند را در فهرست پرفروش ترین گوشی های هوشمند ندارند. اما بر اساس آمار، گوشی نوکیا ۵۲۳۰، جایگاه ۲ این فهرست را از آن خود کرده است. این گوشی در سال ۲۰۰۹ عرضه شده که دو سال بعد از معرفی اولین نسل آیفون است. سیستم‌عامل این گوشی نه اندروید بود و نه ویندوز موبایل بلکه این گوشی از سیستم‌عامل سیمبین بهره می‌برد. از بین سخت‌افزارهای این گوشی می‌توانیم به صفحه‌نمایش ۳.۲ اینچی، دوربین اصلی ۲ مگاپیکسلی و ۷۰ مگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. هرچند این مشخصات حتی برای آن زمان هم چندان هیجان‌انگیز محسوب نمی‌شد، اما همین سخت‌افزارهای معمولی قیمت این گوشی را پایین نگه داشتند که در فروش بسیار بالای آن تأثیر بسزایی داشت.

آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس

فروش: ۲۲۰ میلیون دستگاه

آیفون 6

همانطور که گلکسی اس ۴ رکورد فروش گوشی‌های سامسونگ را در اختیار دارد، در مورد گوشی‌های آیفون این رکورد در اختیار آیفون ۶ و ۶ پلاس است. این آمار فروش آن‌قدر بالا است که با توجه به تنوع بسیار زیاد گوشی‌های هوشمند امروزی، احتمالا تا سال‌ها رکورد آن شکسته نخواهد شد.

آیفون ۶ پلاس اولین آیفونی بود که از صفحه‌نمایش بزرگ بهره می‌برد و به همین خاطر می‌توان آن را در دسته‌ی فبلت‌ها قرار داد. هرچند صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی این گوشی در مقایسه با صفحه‌نمایش گوشی‌های اندرویدی چندان بزرگ نبود، اما برای طرفداران اپل این موضوع بااهمیتی محسوب می‌شد و به همین خاطر میلیون‌ها نفر این گوشی را خریداری کردند.

چرا در این فهرست گوشی‌های هوشمند جدید حضور ندارند؟

جدیدترین گوشی‌های موجود در این فهرست، سری گوشی‌های آیفون ۷ است که در مقام چهارم قرار دارند. طبق این آمار، می‌توانیم بگوییم که گوشی‌های هوشمند قدیمی آمار فروش بالاتری دارند. اما چرا گوشی‌های هوشمند امروزی که از هر لحاظی نسبت به این گجت‌ها بهتر هستند، نمی‌توانند این رکوردهای فروش را پشت سر بگذارند؟

اولین نکته‌ی حائز اهمیت در مورد پایین آمدن آمار فروش، بحث افزایش رقابت بین گوشی‌ها و شرکت‌های مختلف است. به دلیل این تنوع بسیار زیاد، تعداد کمتری از گوشی‌های هوشمند به فروش می‌رود. در همین زمینه می‌توانیم به ظهور رقبای قدری مانند هواوی، شیائومی و اوپو هم اشاره کنیم. دومین نکته مربوط به این موضوع، این است که بیشتر این گوشی‌های پرفروش در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شده‌اند که به دلیل افزایش حجم بازار این گجت‌ها، دوران طلایی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد. اما پس از آن، این سرعت رشد بازار تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

منبع: Android Authority

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.