تلفن همراه

گوشی

August 9, 2018
20:25 پنجشنبه، 18ام مردادماه 1397
کد خبر: 93024

سامسونگ جذابترین قلم دیجیتال موبایل را معرفی کرد

قابلیت های جدید قلم گلکسی نوت 9 آن را به کارآمدترین نمونه در خانواده S pen تبدیل کرده است.

در گلکسی اس ۸ S pen تنها نقش قلمی را بازی می کرد که از قابلیت هایی نظیر نوشتن روی نمایشگر خاموش و ذخیره خودکار متن برخوردار بود. علی رغم وجود این قابلیت ها S Pen همیشه غیرفعال بوده و از طریق فناوری تشخیص فشار خود نمایشگر با موبایل ارتباط برقرار می کرد، حالا اما سامسونگ جان تازه ای در کالبد آن دمیده است.

قلم گلکسی نوت 9

 

 

همانطور که در شایعات متعدد قبلی شنیده بودیم قلم گلکسی نوت 9 به بلوتوث کم مصرف (BLE) و باتری داخلی مجهز شده است. S Pen به لطف این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تصاویر دوربین را از راه دور ثبت کرده و با دو بار فشردن کلید روی قلم بین دوربین سلفی و اصلی جابجا شود.

این قابلیت در اپلیکیشن های دیگری مثل پلیر امکان پخش یا توقف موزیک با یکبار فشار دادن کلید و پخش آهنگ بعدی با دوبار فشار دادن را فراهم می کند. برنامه نویسان هم از اواخر امسال می توانند کنترل بخشی از اپلیکیشن های خود را به قلم گلکسی نوت 9 بسپارند.

قلم گلکسی نوت 9

 

 

 

پشتیبانی قلم از سطوح فشار مختلف در همان حد ۴۰۹۶ سطح باقی مانده، هرچند این میزان هم برای ترسیم اشکال دقیق و با همراه با جزئیات کفایت می کند. پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 را هم باید به ویژگی های مذکور اضافه کنیم.

قلم گلکسی نوت 9

 

شارژ باتری S pen مستلزم اتصال آن به پورت خاصی نبوده و با قرار گرفتن در جایگاه مخصوص انجام می شود. کم مصرف بودن نسخه بلوتوث قلم از مصرف بی رویه شارژ باتری موبایل جلوگیری کرده و به کاربر اجازه می دهد با حداقل زمان شارژ، مدت زیادی از آن استفاده کند. ابعاد قلم گلکسی نوت 9 برابر با ۵.۷ در ۴.۳۵ در ۱۰۶.۳۷ میلی‌متر است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.