اپلیکیشن

تلفن همراه

August 10, 2018
21:23 جمعه، 19ام مردادماه 1397
کد خبر: 93036

نصف شدن سایز اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی

فروشگاه گوگل تغییرات زیادی کرده است که یکی از آن‌ها نصف شدن سایز اپلیکیشن‌ها است که باعث می‌شود تا کاربران نصف حجم قبلی را برای نصب نیاز داشته باشند و درنتیجه فضای بیشتری روی موبایل‌شان آزادی می‌شود.
 
Google Play managed to cut app sizes in half so you can keep more on your phone
 
به گزارش خبرآنلاین، «پورنیما کوچیکار» مدیر «گوگل پلی» درباره استراتژی جدید در فروشگاه نرم‌افزاری گفت: در ماهه‌ای اخیر تغییرات زیادی به وجود آمده است و به کمک ابزارهای جدید عرضه‌شده به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، سایز اپ‌ها در فروشگاه تا 65 درصد کاهش پیداکرده است.
 
به گفته وی کاربرانی که موبایلشان محدودیت حافظه دارد، بیشتر از بقیه از این داستان نفع برده و قادرند تا اپلیکیشن‌های متنوع‌تری را آزمایش و نصب کنند.
 
گوگل با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به کاربران کمک کرده است تا نتایج بهتری در جستجوی بهترین اپلیکیشن به دست بیاورند و به گفته کوچیکار ظرف 12 ماه گذشته ملاقات از فروشگاه گوگل بیش از 30 درصد افزایش پیداکرده است.
 
همچنین در این مدت بیش از 70 درصد از کِرَش‌های نصب و اجرای برنامه‌های مختلف در گوگل پلی کاهش پیداکرده است. الگوریتم کشف اپلیکیشن‌های جعلی و کلاه‌برداری تا 90 درصد جواب داده است و سیستم جدید روزانه 50 میلیارد اپلیکیشن را اسکن کرده تا قوانین جدید روی آن‌ها اعمال شود.
 
قابلیت موسوم به «Google Play Instant» برنامه بعدی گوگل است تا کاربران قبل از نصب گیم، با آن بازی کرده و اگر خوششان آمد، بعداً نصب کامل را انجام دهند. در حال حاضر این قابلیت برای برخی گیم‌ها به اجرا درآمده و قرار است روی اغلب اپلیکیشن‌ها اعمال شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.